Pretparkgenot Iemand op een monorail-neus zetten om de track schoon te vegen (vonden de voorstanders heel cool, maar is iets wat gewoon écht niet door de beugel kan). Het zwembad open hebben tijdens een pandemie, terwijl dat een steenworp verderop wel dicht was. Geregeld gewoon beugelcontroles over slaan als dispatch tijden niet gehaald worden.
En weten we nog dat dodelijk ongeluk op Atlantica waar nooit iets mee gebeurd is? (waarvan ik vermoed dat het samen hangt met een slechte controle). Bij andere parken komt het resultaat van zo'n onderzoek (in Duitsland tenminste) in het openbaar. Dat er volstrekt niets fout was gegaan in die situatie kán gewoon niet.
Recentelijk een bout die uit Voltron gevlogen is en zonder enig onderzoek naar de oorzaak werd de baan in no-time terug opgestart. Of hoe opvallend snel de onderzoeken na beide branden klaar waren (werd het park hier op het forum heel vaak voor geloofd)
Nogmaals: Niets om in door te schieten. Ik verwacht niet dat er steekpenningen ofzo van toepassing zijn, maar wel (politieke) druk om zoiets gewoon sneller te laten verlopen dan normaal.
Veel zal ongetwijfeld ermee samen hangen dat het resort (niet alleen het park) door de lokale politiek én de bevolking als enorm belangrijk word gezien. Wellicht is het ook dé drijfveer van de lokale economie. Dat is een luxe situatie die vrijwel geen enkel ander park in Duitsland heeft. (Ik heb weinig informatie over Heide park, maar dat word volgens mij relatief neutraal bekeken, maar bijv. MPG en PHL is men liever kwijt dan rijk).
Dat is gewoon iets wat je als park enorm veel voordelen oplevert als het gaat om vergunningen, regelingen en de snelheid van afhandeling van bepaalde dingen.