Toen Wuze Town opende was iedereen super enthousiast hoe mooi het was.. het werd veel met de Efteling vergelijken qua sfeer en stijl.
Wat is er gebeurd?
Natuurlijk is er een vergelijk met nieuwere gebieden die veel beter zijn, maar ook objectief is Wuze Town er toch wel op achteruit gegaan. Het gebrek aan karakters, maar ook het creëren van meer open ruimte (voor evenementen) heeft weinig goeds gedaan aan de sfeer in het gebouw. Hoewel het buitengedeelte nog steeds wel gezellig is.
Ik denk niet dat Wuze Town plat gegooid gaat worden, maar ik zie wel ooit het Crazy-Bats-Complex neer gaan waarbij dan ook Wuze Town zelf een goede upgrade krijgt om weer terug op par te geraken.
Voor wat betreft het gebied rond Moon Lake: Dat zal zonder grote attractie altijd wel een dode hoek blijven. In theorie zou PHL een behoorlijk groot indoor gebied kunnen bouwen aan de overkant van de vijver. De huizen in die hoek zijn allemaal van het park. Ze kunnen tot vrijwel aan de weg afgraven en een gebouw plaatsen. Vervolgens dat weer mooi groen afwerken, zodat het van buitenaf nog steeds natuurlijk uit ziet. Daarnaast demp je op die manier ook enig geluid naar de buren toe.
Eventueel kunnen ze zelfs nieuwe huizen bovenop zetten voor kantoren of woningen medewerkers.
Echter voorspel ik dat als ze dit doen er sowieso al mensen gaan klagen dat het te ver lopen is vanuit de rest van het park en dat de buren toch een excuus vinden om te gaan zeuren, bijvoorbeeld over mensen die rustig van en naar de hal lopen.