Ik begrijp de hele heisa hierop eigenlijk niet echt goed... ze noemen het nu gender-neutraal, maar waar het gewoon op neerkomt is 1 grote ruimte met toiletpotten en een kleine (afgezonderde) ruimte met urinoirs.
De hoeveelheid toiletten is niet meer verdeeld tussen man/vrouw, maar de volledige capaciteit is gewoon beschikbaar voor iedereen. Dat is gewoon slim gebruik maken van je beschikbare toiletten.
Logisch gezien is er geen enkele reden om toiletten op te delen 2; alle argumenten die ik hier al voorbij heb zien komen zijn ofwel gebaseerd op angst (en niet op realiteit en cijfers) ofwel gewoon uit pushback voor verandering omdat dit als een "woke" verandering gezien wordt.
In mijn ogen heeft dit gewoon weinig met woke te maken, het is gewoon de meest logische manier om je toiletcapaciteit maximaal te benutten. En gezien het in andere landen al jaren gedaan wordt, op festivals en andere plekken ook bewezen wordt dat het werkt, zie ik écht niet in waarom het in de Efteling niet zou kunnen.
Anyhows, in mijn mening is dit gewoon een storm in een glas water waar over een paar jaar met geen woord meer over gesproken wordt.