nevelig_nat Ik snap waar je heen wilt maar deze vergelijking is vreselijk ver gezocht naar mijn mening. De vijandigheid in het voetbal zie ik zelf totaal niet terug als het gaat om het toelaten van non-binaire personen op het heren/dames toilet. Het is niet alsof iedereen TEGEN non-binaire personen is (uitzondering daargelaten), als Feyenoorder het Ajax vak in lopen is bijna zelfmoord.
Mwah, ik denk dat er soms nog onderschat wordt in de samenleving hoeveel haat, geweld en dergelijken er is tegen de LHBTQI+ community. Ja ook nog vandaag de dag. Toevallig gister nog een homoseksuele collega gesproken die bij de Pride in Utrecht was en daar veel agressiever en haatdragend werd benaderd door mensen dan normaal op straat. Blijkbaar zoeken dat soort mensen die events op om maar agressief en haatdragend te doen.
Ik denk dan ook dat we er gewoon allemaal aan moeten wennen, van alle perspectieven en kanten. Zolang het maar niet in één keer anders gaat, is het prima. Geef de mens, samenleving en het individu de tijd en ruimte om eraan te wennen en je zult zien dat dit over een aantal jaar 'normaal' is geworden. Ik bedoel, zijn de pro-zwarte piet discussies bijvoorbeeld nog zo extreem als 5 jaar terug? In mijn ogen niet, want het is 'normaal' geworden dat hij niet meer volledig zwart is en geen kroeshaar, rode lippen en oorringen heeft.
Dat kan met deze wijzigingen naar genderneutrale toiletten ook. Daar ben ik heilig van overtuigd.