Mensenkinderen, houden we 't wel vriendelijk èn binnen de perken èn zonder speldenprikken èn kunnen we af en toe alstublieft ook onze lange teentjes intrekken?
Aurelius We're winning, babes! We're winning!
Ik ga er vanuit dat je slimmer bent dan dit en ook wel begrijpt dat dit echt onnodig was en averechts werkt. Zoveel fijne gematigde reacties aan jouw kant van de heg worden hiermee in een onnodig slecht daglicht gesteld.
R013 ik wil als hetero gewoon mijn eigen ruimte behouden
Dit is (vermoedelijk onbedoeld) wel best een heftige opmerking, waar ik toch iets van wilde zeggen. Ik ben blij dat Aurelius inziet dat zijn eerste reactie hierop echt meerdere stappen te ver ging en daarmee de discussie verder deed ontsporen, maar als je (per ongeluk) oproept tot toiletgroepen waar homo's niet welkom zijn is dat wel een misser.
Marco Moet je eens voorstellen hoe hier de pleuris uit zou breken als ik over luie zwarte mannen, gierige joden, dronken Polen, stelende Marokkanen en hysterische homo's * praat, maar bij witte hetero mannen is het jachtseizoen.
En in plaats van 't team de kans te geven om tijd te vinden om goed in te grijpen - na een post die je al terecht rapporteerde - besluit je toch nog snel al deze vooroordelen op 't forum te gooien om een punt te maken.
Dit moet me vooral als mezelf van 't hart: het is een stuk lastiger een forum in goede banen te leiden als mensen die heus wel beter weten niet een keer kunnen doorademen en een vervelende post kunnen laten voor wat 't is. Als ik in 't topic zelf eerst door allerlei reacties moeten lezen met "hé, dit kan echt niet!" en dan ook nog allerlei vlaggetjes van dezelfde mensen met "doe hier iets aan!", wat voegt mijn reactie achteraf in het topic dan nog toe behalve de vurige wens van leden om een publiekelijke berisping voor de veroorzaker te zien?
Ik ben een paar maanden geleden grotendeels met sociale media gestopt omdat 't echt stuitend is hoe graag mensen zich online laten uitlokken tot weinig meer dan herrie. Ik zou 't ongekend zonde vinden als ook dit fijne forum naar dat niveau afdaalt. Adem in, adem uit, scroll soms gewoon een keer door.