Even hypothetisch:
- ‘Viespeuken’ zijn dus allemaal mannelijk.
- De doelgroep is geheel vrouwelijk.
- Hun jachtgebied bestaat voornamelijk uit Efteling toiletruimtes.
- Het premium first class jachtgebied gaat binnenkort open.
- En beschermende vaders checken ten alle tijden of er geen roofdieren op de loer liggen voor hun dochters.
Vraag, en als je nu een zoon hebt? Die ook naar de ‘mannen’ toilet gaat? Die loopt dan geen potentieel gevaar? Behoeft die geen bescherming dan als bovenstaande punten aangehouden worden. Misschien vinden sommige ‘viespeukjes’ het mannelijk geslacht wel een beter onderwerp om op hun telefoons vast te leggen.
Ik begrijp dat je als ouder er alles aan wilt doen om je kinderen veilig te houden (beide geslachten) van alle idioten op deze aardkloot. En meer dan gerechtvaardigd, want er zullen er best ongezien vele rondlopen. Maar om dit op te hangen aan een genderneutraal toiletblok lijkt me ietsie overdreven. En het klinkt voor mij als een excuus om niet te hoeven zeggen wat je werkelijk denkt. En wat ook mag, ieder z’n eigen waarheid, agree to disagree.
Ik heb een collega gehad die transgender is, en hoe ontzettend zwaar het is om een beetje empathie te krijgen van andere is ongelooflijk. En wat je moet doorstaan van de maatschappij, van eenzaamheid tot aan verbaal geweld.
En vooral hoe belangrijk die kleine handreikingen zijn om op een manier geaccepteerd te worden is vitaal.
Dus als dan zoiets banaals als een een toiletblok, waar gewoon iedereen naar binnen mag, een positieve bijdrage kan zijn, dan is dat toch alleen maar een stap in de goede richting?
De soep is veel te heet op dit moment, eerst een paar keer flink blazen, gewoon door ademen en dan valt het allemaal reuze mee.
Kunnen we binnenkort fijn aan de ketelkoek! 😋