Al wil dit geval dat die zogenaamde zorgen ongegrond zijn. Zie onder meer dit argument:
Tim Ik denk dat echte viespeuken zich niet geremd gaan voelen bij de huidige toiletindeling. Wanneer je echt over de schreef wil gaan, dan laat je je niet stoppen door een 'vrouwen'-aanduiding bij een toilet. Je zal altijd mensen hebben die misbruik maken, in eender welke situatie.
en:
keey87 En wat dan te zeggen over de kleedhokjes bij een zwembad? Die zijn ook gemengd en daar ben je godbetert helemaal naakt in zo'n kleedhokje. Laat je je zoon of dochter dan ook niet gaan zwemmen want dat is exact hetzelfde verhaal
De normale mens (hij/zij/hen) heeft niet de aandrang om een ander te fotograferen, vast te leggen op video, of in welke vorm dan ook wil lastigvallen. Degene die dat wel doet, kan van welk geslacht dan ook zijn, en een genderneutraal toiletblok zal daar niets aan veranderen.
R013 Ik heb liever voor mijzelf en mijn gezin de keuze zoals gewend.
Je noemt het verderop terecht "aanbod". Maar in dat huidige aanbod betekent het dat vrouwen naar het vrouwentoilet gaan, mannen naar het mannentoilet, trans- en nonbinair 'zoeken het maar uit'. En juist voor die kleine laatste groep is het prettig als wij ons aanpassen, want welk daadwerkelijk bezwaar is er nu eigenlijk? Het enige dat ik in je redenering lees is dat er 'gekken met camera's' zijn.
R013 We leven in een wereld waar veel gekken zijn , vooral met een camera op hun mobiel. Mijn vadergevoel is een stuk rustiger wanneer zei naar de dames toilet gaat
En door genderneutrale toiletten waar een ieder gebruik van mag maken wordt dat aantal gekken minder? Of het aantal camera's? Ik snap je achterliggende gedachte wel hoor: het probleem ligt er volgens jou in dat het makkelijker is om de fatsoensgrens te overtreden, door ongewild foto's te maken van anderen op een kwetsbaar moment. Maar als iemand die foto's wil maken, gaat een genderneutraal toilet daar echt niet opeens de deuren voor opengooien. De viezerik in kwestie kan die foto's ook wel maken zonder dat dat toilet genderneutraal is.
R013 je kunt dit soort dingen proberen te bagatelliseren maar dit gebeurd gewoon veel
Kom maar door met die cijfers dan.
R013 Helaas in de directe omgeving vaker voorgekomen en je ziet het natuurlijk de afgelopen jaren allemaal naar boven komen in de media etc.
En nu nog daadwerkelijke cijfers, want dit kan elke beschermende papa roepen natuurlijk.
Weet je wat het grootste euvel hier is? Er wordt gedacht dat we probleem creëren (namelijk nieuwe kansen voor viezerikken), terwijl dat probleem al lang en breed bestaat. We lossen echter een ander probleem wel op, namelijk wat Jules al eerder omschreef:
Jules Met genderneutrale toiletten, waarbij iedereen verder een eigen hokje heeft, is er geen discussie over wie waar gaat. Niemand loopt nog door de verkeerde deur. Je ontneemt daarmee bekrompen volk dat hun verwarring niet voor zich kan houden het argument dat iemand ergens "verkeerd" zou zijn. De aanpassingen is daarmee voor een veel grotere groep dan de non-binaire en transgender bezoekers, plus je maximaliseert als park je toegang tot sanitaire voorzieningen voor alle leeftijden en scenario's.
En ik zie zojuist tijdens het scrollen dat Mark mijn standpunt prachtig en kort illustreert:
Mark och frappant, we moeten geen rekening houden met een kleine groep die gebaat is bij Genderneutrale toiletten (alle andere voordelen buiten beschouwing gelaten) maar zijn doodsbang voor een marginale groep viezeriken en moeten daar dus wél rekening mee houden?
Dus negativiteit wint van een positief verhaal?
Wat een preutsheid. En wat lijkt het me naar altijd zo te moeten leven in angst. Daar is het leven toch veel te kort voor?
Waarvoor dank.