Persoonlijk denk ik dat als deze "op" is, ze eigenlijk niet zo heel erg veel dienen te vervangen. Ik vermoed dat de hele structuur bijna behouden kan blijven: de steunpilaren, de as bovenin, de structuur van de boot zelf.
Het enige wat vermoedelijk echt vervangen gaat moeten worden, zal de mechanica/sturing in de boot zelf zijn en de aandrijving onderin. En het besturingsysteem.
Ik weet ook niet waar de defecten zich tegenwoordig bevinden, maar met een goeie revisie moet dat ook wel in orde komen. Uiteindelijk is het niet veel meer (al komt er een pak meer bij kijken dan dit) dan wat motoren en banden die tegen een loopvlak draaien.
Zelfs al maakt Intamin dit type schepen (qua grootte) niet meer, zolang de structuur van het schip in orde is (en dat lijkt me op de fotos die ik gezien heb wel het geval te zijn), lijkt het mij geen probleem om gewoon de techniek te vervangen, zo verschillend van de moderne versies zal deze niet zijn (of dat krijgen ze er wel in verwerkt).
Ik zie hem absoluut niet snel verdwijnen. Maar dat 40 jaar oude attracties soms storingen hebben is niet meer dan normaal. Blast in Walibi is ongeveer half zo oud en is ook al vaak dicht, dat kan gebeuren...