Erik Tuurlijk zijn er meer leveranciers: Metallbau Emmeln heeft bijvoorbeeld ook het een en ander in de aanbieding én al meerdere attracties geleverd aan het park.
Ik ging echter van die twee leveranciers uit omdat de familie Gelissen heeft laten zien dat als ze 'de volgende grote stap' maken ze bij voorkeur gaan voor iets met cachet. (Of dat nu Troy was die veel te 'groots' was voor het soort parkje dat Toverland destijds was, of toch gewoon Fenix een B&M maken omdat dat de vurige wens was van de familie). Zoiets zou ik zeker wéér verwachten bij een Darkride, daarnaast weten we dat er al goede banden zijn met zowel ETF als Mack.
En wat betreft de endless chain, suspended en boat rides: ik zou mijn laatste alinea nog maar eens lezen, daar geef ik precies aan waarom ik die (nog) niet verwacht 😉
mikeee maar wie had 5 jaar geleden gedacht dat Toverland het geld had voor een B&M wingcoaster?
Verschil is natuurlijk wel dat een B&M gewoon grotendeels ingekocht kan worden en ze voor een darkride toch echt véél meer zelf moeten ontwikkelen (los van de hulp die ze ongetwijfeld inkopen bij een JoraVision, P&P Projects, etc.)