Progress (hoewel je wel van de stijl moet houden)
Terecht punt. De stijl die het park de laatste jaren zo consequent voert is intussen typisch Toverland en dat is gek genoeg zowel een compliment als een kritiekpunt. Het park onderscheidt zich met een eigen gezicht én gezichtspunt steeds meer van de concullega's, maar die kenmerkende stijl is wat mij betreft ook allemaal wat (te) veel in hetzelfde straatje - ik klaagde al eerder dat bijvoorbeeld Dragonwatch eigenlijk zonder enige aanpassing in Port Laguna past en exact hierom vind ik Avalon 2.0 eerder een verschraling van de diversiteit binnen het palet dan een verrijking. 'Inwisselbaar' dekt de lading niet helemaal, maar is bij gebrek aan een beter woord wellicht het beste predikaat. Voorgaande betekent bovendien automatisch dat er voor hen die die stijl niet zo na aan het hart hebben liggen een berg minder esthetisch plezier te beleven valt binnen de grenzen van het park. Laat ik daarom hopen dat die toekomstige darkride net een wuif ingetogener en subtieler is dan wat we nu van het ontwerpteam zien - meer Avalon 1.0 graag!
Wat betreft de technische aspecten van die toekomstige darkride zou ik het heel tof vinden als ze die binnenshuis zouden ontwikkelen, maar ik heb precies nul kijk op de huidige stand van zaken binnen het park of de branche. De Efteling - nee dit is geen uitnodiging tot een versus-discussie! 😆 - deed er iets langer dan 30 jaar over om tot Fata Morgana te komen, Toverland bereikt over niet al te lange tijd eenzelfde leeftijd, een mens mag dromen.