pretparkgekkie05-10 Een flying coaster zie ik persoonlijk wel zitten in de Efteling, kan je denk ik qua storytelling best wel wat mee, in je concept zelf zou ik persoonlijk in het midden nog iets zetten van een infill dat een redelijke capaciteit kan hebben en de kidsride betrekken bij de speeltuin.

asuran een flying coaster van B&M is natuurlijk wel leuk en goed te decoreren, maar als je teruggaat toen circus balancé het plan was, denk ik dat ze daar wel een familie-achtbaan willen neerzetten i.p.v. voor jongeren. Maar dat denk ik persoonlijk.
    zou natuurlijk wel leuk zijn dat de log flume en de flying coaster overlopen in storytelling, zou wel uniek zijn dat 2 totaal verschillende rides in elkaar overlappen, met beide attracties kun je iets doen en dan + paar goeie capaciteit infills

• asuran heeft hierop gereageerd.

pretparkgekkie05-10 True, maar je locatie is van concept is waar de Efteling tot 50m hoog mag bouwen dus ik verwacht daar sowieso wel iets intens zoals een flying coaster, dan het noordelijke stuk verwacht ik wel een familie achterbaan aangezien ze daar niet tot 50m mogen bouwen, het stuk boven de speeltuin kan altijd nog gebruikt worden voor een eventuele nieuwe familieachtbaan.

asuran als ze iets van 50m hoog willen bouwen verwacht ik geef flying coaster, maar eerder een soort blue fire met een goede launch, daar kun je wel wat mee qua storytelling, de efteling heeft nog niet een launch coaster. In NL zijn er ook nog maar paar launch coaster (formula X, Xpress, Gold Rush, en boosterbike) voor degene die ik weet althans

pretparkgekkie05-10 Of je doet juist iets wat uniek is in de benelux/duitsland... een B&M Flying, elk groot park heeft inmiddels wel een launch coaster...

Men kan dan ook vast houden aan het circus thema (luchtacrobatiek).

Voor strookrijk wil ik gewoon heel erg graag een familie-achtbaan en log flume zien die hetzelfde thema hebben, en dan nog een mooie ''nest'' speeltuin. En misschien 3de station voor de stoomtrein, zodat ze ook hopelijk blijven doorrijden met 3 treinen i.p.v. de hele tijd om de 10min te rijden.

Ik denk dat het qua attractie iets gaat worden wat minder dagjesmensen zal aantrekken en meer mensen zal doen besluiten om te overnachten. Dus geen thrills, minder kosten in onderhoud en wat na 15 jaar weer op de schop kan.

laprikantan ik heb geen idee. Ik hoop echt op zoiets als BTM en 1 of 2 infills. Uiteraard wel met een heel ander thema dan BTM en een paar leuke special effects.

Eftelabbo zou heel gaaf zijn als we over een paar weken meer komen te weten. Overigens moet al het grondwerk in dat gebied nog gedaan worden dus als ze dat na het hotel en danse macabre willen starten dan kan je ook niet lang meer wachten.

Ondertussen zijn ze de kleuren van het Efteling hotel aan het wijzigen en daarnaast gaan ze wat ik uit kleine boodschap had vernomen de lobby van het hotel ook aanpassen en ze zijn de park grenzen met hekken al aan het verplaatsen. Zou dit niet een voorbode zijn dat ze al met de uitbreiding stiekem bezig zijn?

En zouden de kleuren die nu op het hotel gaan niet al iets te maken hebben met het thema van het nieuwe gebied? Goud en blauw…

Brabander En zouden de kleuren die nu op het hotel gaan niet al iets te maken hebben met het thema van het nieuwe gebied? Goud en blauw…

De kleuren van het hotel sluiten aan bij de renovatie van het interieur van een aantal jaar terug. De kamers zijn ook blauw met goud. Dit alles om het idee te stimuleren dat het echt een luchtkasteel moet voorstellen.
                Ik verwacht dus niet dat het thema van een uitbreiding op deze grond hierop zal aansluiten.

Overigens is ook nog altijd niet bekend wanneer de lobby wordt aangepakt. Er is door de Efteling zelf "over een aantal jaar" gecommuniceerd, maar dat kan volgend jaar zijn, maar ook over 5 jaar pas. Ofwel, ik zou mijn hoop momenteel nog niet op het Hotel vestigen voor kleine hints.

BlueSpirit ik heb even de blogpost erbij gezocht en hierin staat niet over 5 jaar, maar op een later moment.

Overigens is het van mij wellicht ook wel wishful thinking😅

Of ze maken van het hotel 1 grote attractie als het GH opent😂

Ik heb het idee dat met "Op de lange baan geschoven" een "stiekeme" hint is en er verwezen wordt naar de informatie die ze willen gaan delen. Ofwel meer info over de (geruchten van de) achtbaan die hier gebouw gaat worden.

Robkuh84 dit was ook mijn eerste gedacht. Goede woordkeuze wel😄

Ze kunnen De Vliegende Hollander prima natter maken overigens. Heeft met de vorm onderaan de boot te maken, met wat polyester vormen passen ze dat zo aan om het echt een soaker te maken.
                    Maar hij is bewust gemaakt om niet echt mensen nat te maken. Kan je de attractie dus niet kwalijk nemen in mijn mening (hij zou tenslotte ook in de zomer opengaan).

Een echt natte water-ride in de Efteling zou ik ook wel leuk vinden, maar een klassieke boomstammetjes zie ik liever niet verschijnen. Iets zoals Chiapas zou ik geweldig vinden, maar ik zou ook niet direct weten waar dat neergezet kan worden. Zou wel leuk zijn mocht Efteling in Strookrijk bijvoorbeeld die inbouwen, net zoals in Phantasialand, en het dus zou combineren met meerdere rides.

laprikantan Ik verwacht eigenlijk gewoon een Launch coaster maar dan in een ander thema of wel het thema maar niet de verhaallijn zoals het nu werd omschreven met het balanceren enzo (bijvoorbeeld dat je de levende kanonskogel bent zeg maar)