R013 Hoewel er inderdaad wel wat loopt, is het toch beperkt:
- Pardoes: max. 5 a 6 sets van ong. 30 tot 45 min. Mag niet langer i.v.m. de temperatuur in het pak. Maar wanneer Pardoes weg is, komt er geen character voor in de plaats. Dus, mis je entertainment als je niet op die tijden bij het prieeltje bent. Vroeger wisselde Pardoes en Pardijn af, waardoor je bijna de hele dag wel iemand zag. Nu is de kans groot dat je het mist.
- Assepoester/Fakir/Ruiter Thomas/Roodkapje: enkel tussen 09.30 en 11.00 bij de entree. Daarna niet meer te zien.
- Sprookjessprokkelaer: enkel tijdens weekenden, vakanties of feestdagen. Daarnaast ook weer een klein showtje en daarna weg. Grotendeels door het gewicht van het pak waardoor je niet veel langer in dat pak mag lopen dan nu wordt gedaan.
- Jokie & Jet: Enkel tijdens de show. Ook weer 4 tot 5 keer per dag max. 25 minuten per set (met heen en weer naar de kleedkamer meegenomen).
- Sprookjesboom show: idem met Jokie en Jet. Daarnaast ook nog is in het sprookjesbostheater waar ze niet uit komen.
Ditzelfde principe wordt gehanteerd bij tijdelijke acts zoals de Charlatans. Elk ander entertainment wordt enkel ingezet bij bedrijfsevenementen. Dan zien we opeens wel sprookjesbosbewoners door het bos wandelen, of de Kompels bij de Baron. Regulier gezien, mis je dus een hoop entertainment.
Ik snap natuurlijk wel dat je niet kunt zorgen dat er 24/7 entertainment rond loopt. Je hebt ook je shows nodig voor de capaciteit en de acteurs moeten ook kunnen rusten/eten en drinken. Dat het niet doorlopend is, snap ik.
Maar toch denk ik dat er meer kan. In elk gebied iets van een lopend karakter zou echt niet in de kosten gaan lopen als men waarschijnlijk denkt.