Ik ben even vandaag naar het hek gefiets die dicht bij het spookhuis staat en ik zie 4 poorten. Deze poorten zijn geen garage poorten maar gewone poorten waar geen autos of andere vrachtautos in kunnen. Deze loods is dus echt voor het spookhuis en niet voor opslag.
Toverland werkt aan een nieuw spookhuis met een mijnthema
- Bijgewerkt
JaylonToverlandgek Ik heb ingezoomd in je foto, en dit ziet er inderdaad uit als gewone deuren. 1 ingangdeur, 1 uitgangdeur en 2 nooddeuren lijkt mij het logischt de
pretparkgekkie05-10 de andere kant zaten ook deze deuren en deze waren ook maar dat formaat.
Ze zijn het loodsen nog niet verleerd in Sevenum
Loekiloeki lijkt me niet gerelateerd aan elkaar. Als net pas de wensen van de verschillende afdelingen in kaart zijn gebracht, heb je niet meteen die loods al staan. Eerst ga je nog voorstellen en offertes aanvragen bij leveranciers en voor je dan de definitieve opdracht afgeeft, ben je zo weer een paar maanden verder.
Loekiloeki Ik ken dat onderzoek verder niet, maar ik zou verwachten dat zo’n locatie dan juist bijvoorbeeld achter de twee hallen zou moeten komen liggen of achter Dwervelwind. Als het gaat over afvalstromen heb je aan die zijde natuurlijk alle grotere horecapunten en flessenautomaat.
Wellicht voor een ander nieuw Halloween gebied of Halloween decoratie? Verwacht niet echt een volgende grote make over van een attractie.
Oké stel dat dit wel het nieuwe spookhuis gaat worden, staat die dan niet te dicht op het veld waar ze vuurwerk afsteken? Ik kan mij herinneren dat ze het treintje van Maison moesten stilleggen op de terugweg vanwege het vuurwerk. En die stond er in mijn ogen toen wat verder vandaan dan de loods nu.
Komt het vuurwerk wel terug dan? Ik meen me te herinneren dat er meermaals klachten zijn geweest uit de buurt over het vele vuurwerk dat Toverland gebruikt. Wellicht komt er wel weer een lasershow (https://www.looopings.nl/weblog/20078/Video-Toverland-verrast-abonnementhouders-met-lasershow.html) om deze problemen dus te voorkomen.
BlueSpirit Dat zou best eens kunnen. Die klachten zijn er al vanaf dag 1 dat ze daar vuurwerk afstaken. Vorig jaar hadden ze dan ook siervuurwerk gebruikt zonder knallen. Dat leek toen een prima oplossing.
BlueSpirit vuurwerk zal terugkomen. Ze mogen vuurwerk afsteken ook met de magic member night alleen door een broedende vogel niet gedaan. Ook doet Toverland zo veel aan het vuurwerk om geen overlast te maken en dus zal de vuurwerkshow wel terugkomen.
BlueSpirit ik verwacht niet dat die Lasershow toen die hoe was terug komt. Ik heb alleen maar negatieve dingen gehoord van anderen van de show (zelf vond ik hem ook niks). Toen de magic member nights weer waren aangekondigd waren veel fans blij dat er een andere show kwam. Als Toverland met lasers gaat werken word het gecombineerd met iets anders.
Het park heeft een vergunning aangevraagd voor de realisatie van een spookhuis. Dit kan voor het nieuwe spookhuis zijn maar kan ook net zo goed voor een ouder huis zijn. Ze wachten nog op goedkeuring.
Als die vergunning nu pas is aangevraagd dan heeft dat dus niks te maken met de nieuwe loods die wordt gebouwd, aan gezien ze daar al mee begonnen zijn.
mikeee Als die vergunning nu pas is aangevraagd dan heeft dat dus niks te maken met de nieuwe loods die wordt gebouwd, aan gezien ze daar al mee begonnen zijn.
Dat ligt een beetje aan de afspraken met de gemeente en het bestemmingsplan en alles. Vraag me niet precies hoe het zit maar je ziet soms, bij bijvoorbeeld de Efteling, dat al begonnen kan worden met bouwen en de vergunning een formaliteit is.
Of een van de andere spookhuizen waar ze misschien een vergunning voor nodig hebben.
- Bijgewerkt
Zojuist heb ik de vergunning even opgezocht, het is een vergunning voor het gebied op onderstaande foto. Het gaat om een gebied van in totaal 6 hectare, natuurlijk zal dit gebied niet helemaal gebruikt gaan worden voor het spookhuis.
Als er over een paar maanden tijdelijk onderkomen voor het kantoorpersoneel gebouwd gaat worden, dan zal hiervoor waarschijnlijk een nieuwe vergunning aangevraagd gaan worden, of een wijziging in de omgevingsvergunning.
Tijdens het zoeken zag ik ook dat er ontbrandingstoestemming aangevraagd is voor "diverse data oktober en november 2023 Toverlaan 2 Sevenum", dit zal over vuurwerk gaan.
Persoonlijk denk ik dat we kunnen concluderen dat de gebouwde loods voor het spookhuis is.
De vergunning waar het om gaat:
(SVN01) N 50, Sevenum, Omgevingsvergunning, 25 juli 2023
Burgemeester en wethouders van Horst aan de Maas maken bekend dat de volgende Omgevingsvergunning is aangevraagd:
Beschrijving
Het realiseren van een spookhuis betreft de volgende activiteiten:
• het bouwen van een bouwwerk
• wijziging van een milieubelastende activiteit
Jordy Ik denk ook dat dit voor het spookhuis is. Ik vind het raar waarom ze anders 4 doorgangen dus deuren hebben gemaakt waar geen voertuigen naar binnen kunnen en alleen personen.
- Bijgewerkt
https://www.1limburg.nl/nieuws/2247526/halloween-nights-toverland-bouwt-spookhuis-op-eigen-terrein
"Het spookhuis wordt speciaal gebouwd voor de Halloween Nights die plaatsvinden in oktober en november, laat een woordvoerder van Toverland weten."
Volgens mij is het nu voor het eerst bevestigd door het park?