ikbennlXD
Maar de grote vraag is wie heb je er mee? Wordt de meerderheid echt achter gesteld wanneer we rekening gaan houden met de minderheid? Oprechte vraag. In hoeverre word jij in het dagelijks leven beperkt omdat er rekening wordt gehouden met een minderheidsgroep.
Als je alles inclusief maakt is dat toch veel leuker voor iedereen dan wanneer je het alleen rekening houdt met èèn bepaalde groep?
Een oprecht eerlijk antwoord zou fijn zijn, want ik heb nog nooit een goed argument gehoord die mij hierin van mening doet veranderen. Ook, “we kunnen niet met iedereen rekening houden” doet het niet voor mij. Of “ik moet zo op mijn woorden letten vind ik niet heel sterk. Ik als homo moet bijvoorbeeld elke keer als ik ergens kom de mensen inschatten voordat ik openlijk kan vertellen dat ik een mannelijke partner heb. Het feit dat een bedrijf of een school een Lhtb vlag ergens heeft geplakt of gehangen geeft mij in ieder geval het gevoel dat de locatie veilig is. Ik snap echt niet waarom de meerderheid, de hetero’s dus, daar moeite mee hebben. Je geeft iemand een veilig gevoel waar dat niet vanzelfsprekend is, is dat niet iets waar we als mens allemaal recht op hebben?
Dus nogmaals de oprechte vraag. Wat is het probleem met rekening houden met iedereen? Is de Efteling niet het perfecte plek om die inclusie te tonen?