Dutch23 Even wat anders. Wat zou de reden zijn dat dit onderhoud uitgesteld gaat worden? Komt dit doordat de attractie er slechter bijligt dan men voorzien had en men meer tijd nodig heeft om te onderzoeken wat te doen? Of is er een andere attractie die toch harder aan een onderhoudsbeurt toe is?
Ik vermoed vooral dat het een hele hoop werk is en zeer veel voorbereidingstijd nodig is om het allemaal aan te pakken. Als je alle animatronics al eens onderhoud gaat geven dan waren het dacht ik al 140 figuren die je een voor een moet nakijken en moet onderhouden. Als je dan voor elke animatronic gemiddeld een dag nodig hebt dan ben je daarvoor alleen al meer dan een derde van het jaar bezig - en ik denk oprecht dat een groot deel wel wat langer nodig gaat hebben.
Het zit dan niet alleen in de animatronics zelf, maar ook hun kleding en hun maskers. Zelfs al zouden het maar 100 maskers zijn die vervangen moeten worden, daar gaat genoeg tijd in kruipen.
Dan spreken we nog niet over onderhoud dat het ride systeem nodig kan hebben: de draaischijf eens vernieuwen, de inkomhal updaten (voor mij mogen daar direct van die vlam-lampen gehangen worden zoals bij Sirocco), de belichting in de hele attractie gaan aanpassen, de brandveiligheid aanpakken, de beplanting in de haven-scene vernieuwen, hier en daar een verfbeurt geven, potentieël een upgrade in de stormscene, de techniek van de kantelkamer een groot onderhoud geven, alle nokkenschijven en staalkabels vernieuwen, de verlichting in de wachtrij vernieuwen (en de wachtrij zelf uberhaupt vernieuwen), de buitenkant aanpakken en verven.... en dan spreken we nog niet eens over dingen die geplust kunnen worden (zoals bijvoorbeeld wat schaduwprojecties hier en daar).
Oprecht is denk ik de Fata Morgana de attractie in het park waar het meeste werk kan gaan in kruipen: er zijn veel scenes die elk heel veel detail hebben, een hele hoop animatronics die een onderhoudsbeurt nodig hebben, Er is zoveel detail in de attractie, daar gaat een énorm budget in kruipen en nog meer voorbereiding. Ik kan mij gerust voorstellen dat om een klus zoals een groot onderhoud voor Fata Morgana - in de grootorde van die van Droomvlucht - makkelijk een aantal jaren voorbereiding vereist.