R013 Hier vergis je je echt flink in , Raveleijn is redelijk populair bij die leeftijdscategorie en de merchandise zie je dagelijks door het park heen wandelen.
Ik heb ook niet gezegd dat ze niet goed werken, maar gewoon veel minder dan Jokie en Jet of Sprookjesboom. Ja de merch verkoopt, maar van de 1000en kinderen die op een drukke dag door het park lopen zullen er misschien slechts enkele tientallen met Raveleijn merch lopen, terwijl er honderen met Jokie en Jet of Sprookjesboom merch bezig zijn.
R013 Pardoes en Pardijntje zijn sinds de komst van Symbolica juist enorm gestegen in populariteit, enorm veel kinderen hebben tegenwoordig een pardoes/pardijn in hun kinderwagen liggen en ook andere items gerelateerd aan deze ip zijn veel populairder tegenwoordig.
Klopt, maar buiten de merchandise en de Meet & Greet wordt er verder niks meer met het IP gedaan. Geen nieuwe content, geen vernieuwde merchandise of dergelijken. Het blijft bij wat goed loopt. Wat logisch is, want waarom zou iets wat verkoopt, veranderen?
R013 Verder word Klaas Vaak ook snel vergeten maar is deze onder Bosrijkgasten echt ontzettend populair.
Klaas Vaak zit teveel in een niche. Ze hebben 'm toegevoegd bij Fabula, maar de populariteit buiten de Bosrijk gasten is niet toegenomen. Dus in hoeverre kun je Klaas Vaak dan een commercieel succes noemen als deze enkel een paar 1000 gasten op jaarbasis haalt?
Tim Het ironische is dat Joris en de Draak verantwoordelijk is voor het meest verkochte item in de souvenirshops: een lichtgevend zwaard met geluid.
Alles wat licht en geluid maakt vinden kinderen fantastisch. Bij Toverland is de Halloween anti-schrikstok ook het best verkochte item. En echt niet omdat kinderen 's avonds nog massaal rondlopen en niet verschrikt willen worden 😉