Geertmans er wordt nier gebasht toch? Volgens mij geven er meerdere mensen met bronnen aan wat zij horen, hoe Theme talk hier vervolgens aan komt en diezelfde 1+1=2 doet, maar er alleen wat meer clicks mee wil halen. Hetzelfde trucje wat Looopings of Niels Kooyman uithaalt.
Enkele jaren geleden werd Droomvlucht eenzelfde lot toegeschreven. Ook daarvan zou de Efteling twijfelen of het allemaal nog rendabel was. Wat ergens logisch is, want er worden voornamelijk rides toegevoegd met hun onderhoud en kosten van dien. De unieke waarde per attractie wordt dus sowieso minder. Attracties slopen is inmiddels al lang geen taboe meer. Het Spookslot was unieker dan Danse Macabre ooit zal zijn maar had weinig impact. Fata Morgana is wel een andere schaal en kaliber. Ik geloof in elk geval niet in een rigoureuze sloop.
Ik vind Fata Morgana ongeëvenaard, maar de ride kent wel de nodige verbeterpunten. Betere jungles, betere afstemming van effecten, betere afwerking van techniek in de haven. Op die vlakken is nog zat winst en plus te halen, los van zaken die nu gewoon niet werken.
Over de staat van het gebouw kan ik niets zeggen, maar het is niet zo dat de situatie echt penibel is.