Niek

wat mij betreft mogen ze t zo doen:

1. de stalen achtermuur met de bordjes bekleden naar iets moois ipv dat huidige lelijke ijzer
  2. het tuintje voor de achtermuur mooi maken met misschien bloemen, kleine vijver en decorstukken
  3. de linker golfplaten muur wat ongelijker maken door af te wisselen van materiaal ipv alleen die soort golfplaten
  4. de betonnen loop grond aanpassen door misschien houten planken waar eventueel bij sommige een hap uit zijn (haaienbeet), dat sluit dan aan op het speedboat thema
  5. tot slot kunnen ze misschien zeewier en andere bekabeling/draden ophangen aan het plafond van de buitenwachtrij, om het zo wat levendig te maken
een maand later
een maand later

Ik vraag me af in welke mate Pulsar zal meegenomen worden in de thematisering. Wordt hier nu toch wel duidelijk vermeld dat er een link is tussen de attracties. Langs de andere kant, Pulsar is wel een tof thematje op zich nu.

Leuk dat ze deze video's maken.
Walibi is opvallend meer aanwezig op de socials de laatste tijd. Misschien hebben ze de SWOT-analyse van ochtend in Pretparkland gehoord.

• Tim vindt dit leuk.

Ik vul even mezelf aan:

Ze hebben deze video dus twee keer opgenomen, in het Frans en in het Nederlands. Top!

Ik heb ook het idee dat ze wat meer bezig zijn met de sociale media. Leuk dat er een making-of in twee talen is. Pakweg tien jaar geleden werd je simpelweg niet in het Nederlands geholpen in Walibi. Erg trots dat (in mijn ogen) een van de meest ambitieuze parken van de Benelux zo goed bezig blijft.

11 dagen later

De 1e baandelen voor deze nieuwe achtbaan zijn gearriveerd zoals te zien in deze nieuwe bouwupdate.

Ik was dit weekend in Walibi Belgium en vraag me wel af in hoeverre deze coaster niet heel erg op Tiki Waka gaat lijken?

Japio tiki waka is een bobslee met enkele karretjes en richt zich vooral op bunny hills en scherpe bochten. Dit is een baan met lange treinen, lanceringen zigzags en lange uitgestreken bochten. Denk dat het enige wat ze gemeen hebben de bouwer is.

Toffe kleur. Ben benieuwd naar deze baan.

Hoe bedoel je? Tiki Waka is een Bobsleds coaster zonder outerbank curves of überhaupt launch. Dit wordt dan weer echt een family launch coaster met wel zo op het oog vrij scherpe bochten? Ik denk dat beide toch wel een ander soort beleving zullen geven, ondanks dat de doelgroep misschien dicht bij elkaar zal liggen.

Japio Ik was dit weekend in Walibi Belgium en vraag me wel af in hoeverre deze coaster niet heel erg op Tiki Waka gaat lijken?

Welke delen van de genoemde coasters zouden dan volgens jou op elkaar moeten lijken?
    Ja, het zijn beide family coasters, maar b.v. Tiki Waka heeft een kettinglift terwijl Speed Boat 3 lanceringen zal krijgen.
    En er zullen vast nog wel meer verschillen zijn, tussen deze twee banen.

9 dagen later

nice! Best een behoorlijk ruimtebeslag zo, voor een familiecoaster.

Bijzonder dat de draaischijf van de rondvaartboot blijft liggen.

• Simon heeft hierop gereageerd.

Cornelius Dat viel mij ook al op. Ben benieuwd wat ze hiermee gaan doen. Thematisering? (Haaien die rondzwemmen?) Of uitbreiding van het terras van het horecapunt wat ernaast zit?

Simon terras lijkt mij een logische keuze. Naast het (sorry, sfeerloze) Leffe terras aan de ingang heeft Walibi geen gezellige terrasjes. Die bij Tiki Waka is nog ok, maar deze draaischijf zou echt wel een tof terrasje kunnen worden. Bij het water, zicht op de achtbaan. Ik zie het!

Volgens mij zal die draaischijf van GRA nog wel verdwijnen hoor. Denk maar aan die piramide-achtige woning die op het terrein van Kondaa stond. Kondaa was volgens mij zelfs al helemaal opgebouwd toen ze die hebben afgebroken.

Het blijft Walibi Belgium hè...die staan wel eens bekend om hun 'bijzondere' hersenkronkels 😉!

Is het niet gewoon een foto van Google Maps met daarop een 3D Render van de achtbaan erop geplakt?