Mwah, in die tijd was er nog geen frietkot natuurlijk. Er is prima input voor een Belgisch themagebied. Europees parlement, bier, chocolade en friet, stripfiguren.

Dus themagebied Liechtenstein bestaat uit een verplaatste ballonmolen, een nieuw paadje, en wat bomen, struiken, en borden? Beetje overdreven om daar een speciale opening voor te organiseren.

Vanuit Duits perspectief overigens niet vreemd dat Liechtenstein een eigen gebiedje krijgt lijkt me. Toch een land wat min of meer in de invloedsferen van de Duitse cultuur ligt, al is dat voor (een deel van) België ook te zeggen.

• Jules heeft hierop gereageerd.
  • Fixma vindt dit leuk.

Naast België zijn er nog veel meer Europese landen die nog niet aanwezig zijn in het park. Landen die in mijn ogen veel meer te bieden hebben als themagebied dan België.

QDude24 Het Nederlandse themadeel speelt zich af in de tijd van de VOC, toen België nog onderdeel was van het koninkrijk der Nederlanden,

1) In de VOC-tijd was er nog geen Koninkrijk der Nederlanden
    2) België is tussen 1648 en 1815 (dus de kern van de VOC-tijd) onafhankelijk geweest van Nederland. Toen hoorde het technisch gezien bij Spanje, en later bij Oostenrijk

Japio

Niek

Ik ben nu nog aan het werk, maar ik zal vanvond even in de materie duiken. Misschien kan @Marwin mij even voor zijn met het verhaal over die Belgische bankier. Hij heeft dat verhaal ook erg ook een keer in zijn podcast verteld tijdens een geschiedenis aflevering, daar heb ik het ook van.

Edit:
    https://www.vijfzintuigen.nl/podcast/after-park-lounge-55-geschiedenis-van-europa-park-deel-1/
    Op 22.45 werd er verteld over een oud bankdirecteur die ook eigenaar was van Schloss Baltasar, de man was een Belg van origine en probeerde de bouw van het park tegen te houden. Vraag mij allee niet om die naam hier te vermelden, zo goed is mijn Duits niet 😉 Op 25.55 wordt er gesproken over de financiering die ook weer geweigerd werd door dezelfde Belg. Vandaar mijn opmerking over oud zeer richting Belgen.

Nou nou, zo te zien was de vorst van Liechtenstein zelf ook aanwezig bij de opening. 🙂

Niek Meer informatie had ik op dat moment niet. Ik heb ondertussen het bericht aangepast.

Meint Dus themagebied Liechtenstein bestaat uit een verplaatste ballonmolen, een nieuw paadje, en wat bomen, struiken, en borden? Beetje overdreven om daar een speciale opening voor te organiseren.

Ja, dit is wel beetje treurnis zeg. Echt een excuus om nog een land op de kaart te proppen.

• Lin vindt dit leuk.

Hierbij 2 nieuwe foto’s van het nieuwe themadeel Liechtenstein in Europa-Park

Foto’s: Europa-Park

Sorry hoor wat een armoede. Een attractie hergebruiken op een andere plek en het dan een themagebied noemen. Dat is toch alleen voor de plattegrond gedaan om er een extra themagebied op te kunnen zetten. .

• Fixma heeft hierop gereageerd.

Eén van de weinige dingen in Europa-Park waarvan ik denk.. "Moest dit nou?" 🤔

• ufx heeft hierop gereageerd.

Europa Park neemt het begrip "themagebied" af en toe wel heel erg ruim. Overigens nog niet zo erg als het themagebied Luxemburg, daar is met die blauwe punthoed geen énkele moeite gedaan om er thematisch iets van te maken 😄

Eftelabbo Sorry hoor wat een armoede. Een attractie hergebruiken op een andere plek en het dan een themagebied noemen. Dat is toch alleen voor de plattegrond gedaan om er een extra themagebied op te kunnen zetten. .

Dat noemen ze marketing.... Toch iets nieuws dit jaar. Maar ach ziet er prima uit..

Vind deze locatie een stuk mooier dan het vorige verdomhoekje waar het stond. Prima keuze om deze infill te bewaren, en een leuke kwinkslag om daar een dwergstaat aan te verbinden.