Vorig jaar zijn wij met z'n drieën twee dagen in Europapark geweest. Liam was toen 2,5 jaar. We hebben er 1 dag tussen gelaten omdat we dachten dat dag 2 anders wel erg veel zou zijn. Het is heel goed bevallen, al heb je natuurlijk een totaal andere dag dan zonder kind. We hebben genoten van alle rustige attracties waar hij in mocht. Hij was toen zo'n 93 cm waardoor hij qua lengte in heel wat attracties mee mocht. Wel werd af en toe zijn leeftijd gevraagd(bij ons in ieder geval bij Volo da Vinci en ik geloof nog 1 of 2 keer). Hij was toen plotseling 3. 😅 Het is een kleine daredevil gelukkig dus het kon hem niet gek genoeg.
We zijn nu aan het plannen om in juni weer 2 dagen die kant op te gaan tijdens onze vakantie. Ik twijfel om nu wel 2 dagen achter elkaar te doen. 1 dag zou ik wel echt weinig vinden voor EP, ook al hebben we nauwelijks achtbanen (en shows) gedaan. We hebben daardoor ook rustig hem af en toe laten spelen in de speeltuinen in Ierland en binnen bij Arthur. Sowieso zijn er nog best wel wat speelplekken overal.
Wij hadden geen wandelwagen mee het park in trouwens, alleen een rugzak en een draagzak. Wij vonden dit echt heel fijn, nooit zoeken naar een parkeerplek voor de wagen en het dragen wisselde we onderling af. Ook liep hij af en toe een stuk of haalde we hem er meteen al uit als we een wachtrij in gingen.
Rulantica hebben we overgeslagen. Ik vind de prijs al behoorlijk stevig en ik daarnaast heb normaal al een aardige hekel aan alleen wachten. Op een trap naar een glijbaan toe wordt dat niet beter.
EP is zeker fantastisch leuk met een kleintje, maar wel totaal anders.