Hjalmar Dit soort conceptuele uitleg van Imagineers klinkt voor mij vooral als recht lullen wat krom is. Het is nu een bijeengeraapt zooitje zonder sfeer en er wordt niet genoeg budget beschikbaar gesteld om de échte grote pijnpunten aan te pakken. Dus dan gaan ze met een klein budget wat ingreepjes doen die het gebied verhaaltechnisch in één concept vatten, maar die uiteindelijk nauwelijks verschil in beleving gaan maken.

Studio 1 (of World Premier, whatever) blijft gewoon een galmende hal met een verzameling winkels en vreetschuren, zij het met andere geveltjes ervoor. Dat verdeelplein blijft ongeveer hetzelfde, met een zooitje niet bij elkaar passende Disney-gerelateerde attracties, waar ze dan maar de noemer ‘ter ere van verschillende Disneyfilms’ op plakken. Yeah right, das gewoon een sjieke benaming voor zeggen dat ‘bijeengeraapt zooitje’ je thema is.

Al met al zie ik gewoon niet wat deze remake nou echt gaat veranderen aan het inkomgevoel van het park. Het lijkt me oude wijn in nieuwe zakken, vermomd onder een sausje van conceptueel gewauwel. En dan heb ik het gevoel dat je het ofwel beter kan laten zoals het is, ofwel écht goed verbouwen. Dat laatste hebben ze met Avengers Campus gedaan, dat is echt sfeervoller geworden. Maar zo’n verschil zie ik met al deze aanpassingen niet gemaakt worden voor het inkomgebied.

Hjalmar Les Tapis Violents

Hier moest ik wel even om lachen. De gewelddadige tapijtjes? 😜

luc136 Begrijp mij niet verkeerd, ik ben nog steeds niet onboard met het idee. Ik kan alleen wel nu beter begrijpen wat ze wilde uitleggen in het gesprek van 12 April. Het voelt inderdaad wat geforceerd om zo iets te doen, zeker gezien ik persoonlijk de ingang eigenlijk wel enorm stijlvol vindt en voor mij ligt daar absoluut niet het probleem als het gaat om Walt Disney Studios Park.

luc136 Hier moest ik wel even om lachen. De gewelddadige tapijtjes? 😜

English keyboard, Dutch typing and French words. Sorry! 😛

Je ziet trouwens nergens de tapijtjes terugkomen op artwork. Deze ligt nu uit elkaar zonder genoemde openingsdatum maar het fundament ligt nog steeds op dezelfde plek. Ergens past deze attractie nog helemaal niet daar op die plek.

Guy op de officiële concept arts staat deze niet ingetekend, omdat hij in werkelijkheid ook buiten beeld ligt. Ik verwacht niet dat er op korte termijn iets gaat veranderen aan deze attractie. Die zal wel gewoon redelijk "out of theme" in die hoek blijven staan. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze hem in Adventureland zetten, maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.

luc136 Dit soort conceptuele uitleg van Imagineers klinkt voor mij vooral als recht lullen wat krom is.

Ja en nee. Ik denk dat het vooral nu zo over komt omdat er veel budget weg is gehaald. Ik kan me prima voorstellen dat ze dit bedacht hebben om met de bestaande loodsen te werken. Conceptueel klinkt het prima, alleen er is geen fysieke afscheiding die de 'premiere' wereld (lees echte wereld en dus de entree) scheidt van de 'film' werelden (lees themagebieden a la Avengers, Frozen etc.). Had hier een portaal of iets dergelijks gemaakt waardoor het lijkt alsof je over stapt in de film wereld en het concept werkt. Had dus de portals toegevoegd zoals nu Epic Universe gebouwd worden en je snapt het concept direct beter.

Maar dat budget hebben ze niet gekregen/is weggehaald, waardoor het bedachte concept maar halfbakken werkt.

• KJCP vindt dit leuk.

Studio 1 is voor het laatst open vandaag en het park heeft zojuist zijn derde Cars land gekregen 😛

Studio 1 is nu officieel een jaar gesloten voor de ombouw naar World Premiere

Hollywood Boulevard is officieel afgebroken.

2 maanden later

De deuren zijn verdwenen van Studio 1, ook is er volgens Ally op twitter alles al uitgesloopt aan de binnenkant wat niet herbruikt wordt.

9 dagen later

De eerste muren zijn nu weggehaald bij Studio Theater en we hebben de nieuwe tegels, planters en eindelijk wat meer zichtbaarheid in het gebied. Let wel, het is nog niet klaar.

Edit: ik heb de originele planning over een luchtfoto van afgelopen maand gelegd welke ik hier had gepost Hjalmar het is duidelijk de planningen veranderd zijn en veel meer tegelijk doen dan eerst verwacht.

4 dagen later

Ondertussen is de food truck geplaatst bij Studio Theater, zoals in de concepten eerder te zien.

4 dagen later

Animation Celebration heeft zijn nieuwe vloeren gekregen bij de ingang van de show.

20 dagen later

De paden beginnen langzaam te voorschijn te komen rondom Theater District.

3 maanden later

We hebben een nieuwe update voor Studio 1

3 maanden later

Na maanden van verschillende schuttingen, beginnen de eerste echt te verdwijnen met de nieuwe bestrating en lantaarnpalen

Even als de test posters voor bij de vernieuwde Theatre District entree.

https://bsky.app/profile/dlpreport.com

9 dagen later