Hjalmar Dit soort conceptuele uitleg van Imagineers klinkt voor mij vooral als recht lullen wat krom is. Het is nu een bijeengeraapt zooitje zonder sfeer en er wordt niet genoeg budget beschikbaar gesteld om de échte grote pijnpunten aan te pakken. Dus dan gaan ze met een klein budget wat ingreepjes doen die het gebied verhaaltechnisch in één concept vatten, maar die uiteindelijk nauwelijks verschil in beleving gaan maken.
Studio 1 (of World Premier, whatever) blijft gewoon een galmende hal met een verzameling winkels en vreetschuren, zij het met andere geveltjes ervoor. Dat verdeelplein blijft ongeveer hetzelfde, met een zooitje niet bij elkaar passende Disney-gerelateerde attracties, waar ze dan maar de noemer ‘ter ere van verschillende Disneyfilms’ op plakken. Yeah right, das gewoon een sjieke benaming voor zeggen dat ‘bijeengeraapt zooitje’ je thema is.
Al met al zie ik gewoon niet wat deze remake nou echt gaat veranderen aan het inkomgevoel van het park. Het lijkt me oude wijn in nieuwe zakken, vermomd onder een sausje van conceptueel gewauwel. En dan heb ik het gevoel dat je het ofwel beter kan laten zoals het is, ofwel écht goed verbouwen. Dat laatste hebben ze met Avengers Campus gedaan, dat is echt sfeervoller geworden. Maar zo’n verschil zie ik met al deze aanpassingen niet gemaakt worden voor het inkomgebied.
Hjalmar Les Tapis Violents
Hier moest ik wel even om lachen. De gewelddadige tapijtjes?