Hjalmar Wat een teleurstelling. Het komende jaar is het Walt Disney Studios Park weer een zooitje en uiteindelijk gebeurt er op ‘World Première Plaza’ niets meer dan wat plantenbakken die verplaatst worden. Meer is het echt niet.

In Studio 1 gaan ze exact hetzelfde trucje doen als nu, alleen dan met wat andere geveltjes. Als we de foto’s moeten geloven zijn die gevels ook al grotendeels klaar. Dus waarom dat een heel jaar moet gaan duren snap ik ook niet.

Over een jaar presenteren ze dit als een compleet nieuw park met een nieuwe naam … maar ik denk dat een gast die eens per tien jaar het park bezoekt geen verschillen gaat zien. Zonde dat ze dit project niet wat rigoureuzer aangepakt hebben om dit gedeelte van het park echt Disney waardig te maken.

Dus samenvattend:

-Nieuwe naam
    -Extra plantjes erbij.
    -Studio 1 wordt verbouwd van een nietszeggend generiek thema naar een nieuw nietszeggend generiek thema.

Vroeger hadden we in Nederland een programma: over de balk…

Frank Over een jaar presenteren ze dit als een compleet nieuw park met een nieuwe naam … maar ik denk dat een gast die eens per tien jaar het park bezoekt geen verschillen gaat zien

Volgend jaar opent het hele nieuwe gebied achteraan in het park met daarbij ook het Frozen gebied. Tevens is natuurlijk 2 jaar terug Avengers Campus geopend. Wellicht zullen ze de verschillen in het entreegebied niet zien, maar daarna is toch best wel een hoop veranderd.

Wat we ook niet moeten vergeten is dat er straks maar 1 originele attractie (en een handje vol gebouwen) over is van wat er op openingsdag stond. Op de Flying Carpets na zijn alle attracties pas later gebouwd, inmiddels vervangen of gerethemed.

• EdwinL heeft hierop gereageerd.

Quefox_ Wat we ook niet moeten vergeten is dat er straks maar 1 originele attractie (en een handje vol gebouwen) over is van wat er op openingsdag stond.

Het waren ook maar 3 attracties om te beginnen wat veel te weinig is voor zon park. En eigenlijk is vaak alleen de thematisering of invulling (shows) aangepast. Ze zitten nu op of komen nu eindelijk op een punt waar ze bij opening van het park al op hadden moeten zitten.

Alain Wel een beetje mee eens. Disney is altijd erg goed in het spenderen van miljarden aan verbouwingen, waarbij er eigenlijk nauwelijks nieuwe attracties komen. Met de aankomende uitbreidingen (exclusief Lion King want we weten nog niet precies wat daar gaat komen) krijgen ze wat betreft echte nieuwe attracties alleen een Frozen dark ride en een theekopjes attractie erbij.

Alain Doet me denken aan een bepaald studiopark in Duitsland.

Een aantal voormalige imagineers praten over de ombouw van Studio 1 en daar kwamen voor mij wat nieuwe inzichten naar buiten waarvan ik iets meer begreep wat er nu precies wordt bedoelt met World Premier en World Premier Plaza.

De poort blijft zoals hij nu is waarbij je de Studios in loopt naar de eerste sound stage welke naar movie theater gethematiseerd is aan de binnenkant. Met andere woorden opgebouwd zoals het gebruik van een film set zoals het nu is. Dat verklaard ook waarom een groot aantal sets aan de linkerkant van het gebouw wanneer je naar binnenloopt hetzelfde blijven. Waarbij er een "World Premier" wordt gehouden en je dus het theater in moet lopen om deze bij te wonen.

Wanneer je het theater in loopt loop je World Premier Plaza in, waar Studio 2, Studio 3, Studio D, Les Tapis Violents, Animation Celebration, Stitch Live onderdeel zullen zijn van het vieren van de Walt Disney Studios films. De gebouwen zullen thema aanpassingen krijgen waarin theatres in Broadway en West End centraal staan.

Zodra je dit gebied verlaat en dus nieuwe gebieden in loopt zoals Avenger Campus en Worlds of Pixar kom je dus in tweede deel van het park waar je dus de avonturen gaat beleven in persoon inplaats van passief bekijkt zoals in World Premier Plaza.

Dit gezegd hebbende, ik kan bij het eerste deel nog redelijk goed inkomen. Het is een uitleg die ik wil aannemen als een mogelijkheid, het is alleen jammer dat ze niet dit verhaal gewoon zo uitleggen aan het publiek wanneer ze het presenteren. Persoonlijk zie ik vanuit het eerste deel nog geen reden om de naam van het park te veranderen. Waarschijnlijk is dit een marketing ding om de verbouwing beter binnen Europa te kunnen plaatsen en weg te sturen van het verwarring tussen het park en de echte Studios die mensen mogelijk kunnen hebben.

Waar het voor mij interessant wordt is hoe ze Lake Walk en Twilight zone Tower of Terror nu gaan positioneren binnen het park. Ik verwacht dat die ge-shoehorned moet worden in World Premier Plaza, maar het is eigenlijk al meer een experience en niet echt een Broadway/West End stijl show zoals de andere attracties. Al zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het verhaal Twilight zone Tower of Terror een 1930's hotel is binnen World Plaza en alle sterren van de shows overnachten hier.

• luc136 heeft hierop gereageerd.

EdwinL dat is juist alleen maar meer reden voor de gemiddelde bezoeker om het verschil te zien met vroeger.

Hjalmar Dit soort conceptuele uitleg van Imagineers klinkt voor mij vooral als recht lullen wat krom is. Het is nu een bijeengeraapt zooitje zonder sfeer en er wordt niet genoeg budget beschikbaar gesteld om de échte grote pijnpunten aan te pakken. Dus dan gaan ze met een klein budget wat ingreepjes doen die het gebied verhaaltechnisch in één concept vatten, maar die uiteindelijk nauwelijks verschil in beleving gaan maken.

Studio 1 (of World Premier, whatever) blijft gewoon een galmende hal met een verzameling winkels en vreetschuren, zij het met andere geveltjes ervoor. Dat verdeelplein blijft ongeveer hetzelfde, met een zooitje niet bij elkaar passende Disney-gerelateerde attracties, waar ze dan maar de noemer ‘ter ere van verschillende Disneyfilms’ op plakken. Yeah right, das gewoon een sjieke benaming voor zeggen dat ‘bijeengeraapt zooitje’ je thema is.

Al met al zie ik gewoon niet wat deze remake nou echt gaat veranderen aan het inkomgevoel van het park. Het lijkt me oude wijn in nieuwe zakken, vermomd onder een sausje van conceptueel gewauwel. En dan heb ik het gevoel dat je het ofwel beter kan laten zoals het is, ofwel écht goed verbouwen. Dat laatste hebben ze met Avengers Campus gedaan, dat is echt sfeervoller geworden. Maar zo’n verschil zie ik met al deze aanpassingen niet gemaakt worden voor het inkomgebied.

Hjalmar Les Tapis Violents

Hier moest ik wel even om lachen. De gewelddadige tapijtjes? 😜

luc136 Begrijp mij niet verkeerd, ik ben nog steeds niet onboard met het idee. Ik kan alleen wel nu beter begrijpen wat ze wilde uitleggen in het gesprek van 12 April. Het voelt inderdaad wat geforceerd om zo iets te doen, zeker gezien ik persoonlijk de ingang eigenlijk wel enorm stijlvol vindt en voor mij ligt daar absoluut niet het probleem als het gaat om Walt Disney Studios Park.

luc136 Hier moest ik wel even om lachen. De gewelddadige tapijtjes? 😜

English keyboard, Dutch typing and French words. Sorry! 😛

Je ziet trouwens nergens de tapijtjes terugkomen op artwork. Deze ligt nu uit elkaar zonder genoemde openingsdatum maar het fundament ligt nog steeds op dezelfde plek. Ergens past deze attractie nog helemaal niet daar op die plek.

Guy op de officiële concept arts staat deze niet ingetekend, omdat hij in werkelijkheid ook buiten beeld ligt. Ik verwacht niet dat er op korte termijn iets gaat veranderen aan deze attractie. Die zal wel gewoon redelijk "out of theme" in die hoek blijven staan. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze hem in Adventureland zetten, maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.

luc136 Dit soort conceptuele uitleg van Imagineers klinkt voor mij vooral als recht lullen wat krom is.

Ja en nee. Ik denk dat het vooral nu zo over komt omdat er veel budget weg is gehaald. Ik kan me prima voorstellen dat ze dit bedacht hebben om met de bestaande loodsen te werken. Conceptueel klinkt het prima, alleen er is geen fysieke afscheiding die de 'premiere' wereld (lees echte wereld en dus de entree) scheidt van de 'film' werelden (lees themagebieden a la Avengers, Frozen etc.). Had hier een portaal of iets dergelijks gemaakt waardoor het lijkt alsof je over stapt in de film wereld en het concept werkt. Had dus de portals toegevoegd zoals nu Epic Universe gebouwd worden en je snapt het concept direct beter.

Maar dat budget hebben ze niet gekregen/is weggehaald, waardoor het bedachte concept maar halfbakken werkt.

• KJCP vindt dit leuk.

Studio 1 is voor het laatst open vandaag en het park heeft zojuist zijn derde Cars land gekregen 😛

Studio 1 is nu officieel een jaar gesloten voor de ombouw naar World Premiere

Hollywood Boulevard is officieel afgebroken.

2 maanden later

De deuren zijn verdwenen van Studio 1, ook is er volgens Ally op twitter alles al uitgesloopt aan de binnenkant wat niet herbruikt wordt.

9 dagen later

De eerste muren zijn nu weggehaald bij Studio Theater en we hebben de nieuwe tegels, planters en eindelijk wat meer zichtbaarheid in het gebied. Let wel, het is nog niet klaar.

Edit: ik heb de originele planning over een luchtfoto van afgelopen maand gelegd welke ik hier had gepost Hjalmar het is duidelijk de planningen veranderd zijn en veel meer tegelijk doen dan eerst verwacht.

4 dagen later

Ondertussen is de food truck geplaatst bij Studio Theater, zoals in de concepten eerder te zien.