Een aantal voormalige imagineers praten over de ombouw van Studio 1 en daar kwamen voor mij wat nieuwe inzichten naar buiten waarvan ik iets meer begreep wat er nu precies wordt bedoelt met World Premier en World Premier Plaza.
De poort blijft zoals hij nu is waarbij je de Studios in loopt naar de eerste sound stage welke naar movie theater gethematiseerd is aan de binnenkant. Met andere woorden opgebouwd zoals het gebruik van een film set zoals het nu is. Dat verklaard ook waarom een groot aantal sets aan de linkerkant van het gebouw wanneer je naar binnenloopt hetzelfde blijven. Waarbij er een "World Premier" wordt gehouden en je dus het theater in moet lopen om deze bij te wonen.
Wanneer je het theater in loopt loop je World Premier Plaza in, waar Studio 2, Studio 3, Studio D, Les Tapis Violents, Animation Celebration, Stitch Live onderdeel zullen zijn van het vieren van de Walt Disney Studios films. De gebouwen zullen thema aanpassingen krijgen waarin theatres in Broadway en West End centraal staan.
Zodra je dit gebied verlaat en dus nieuwe gebieden in loopt zoals Avenger Campus en Worlds of Pixar kom je dus in tweede deel van het park waar je dus de avonturen gaat beleven in persoon inplaats van passief bekijkt zoals in World Premier Plaza.
Dit gezegd hebbende, ik kan bij het eerste deel nog redelijk goed inkomen. Het is een uitleg die ik wil aannemen als een mogelijkheid, het is alleen jammer dat ze niet dit verhaal gewoon zo uitleggen aan het publiek wanneer ze het presenteren. Persoonlijk zie ik vanuit het eerste deel nog geen reden om de naam van het park te veranderen. Waarschijnlijk is dit een marketing ding om de verbouwing beter binnen Europa te kunnen plaatsen en weg te sturen van het verwarring tussen het park en de echte Studios die mensen mogelijk kunnen hebben.
Waar het voor mij interessant wordt is hoe ze Lake Walk en Twilight zone Tower of Terror nu gaan positioneren binnen het park. Ik verwacht dat die ge-shoehorned moet worden in World Premier Plaza, maar het is eigenlijk al meer een experience en niet echt een Broadway/West End stijl show zoals de andere attracties. Al zou je natuurlijk kunnen zeggen dat het verhaal Twilight zone Tower of Terror een 1930's hotel is binnen World Plaza en alle sterren van de shows overnachten hier.