DisneyKaatsheuvel Maar dan ga je natuurlijk 2 attracties vervangen door een enkele attractie, da's ook niet echt optimaal. En ik vrees dat in zo'n scenario ze in feite gewoon beter de hele loods afgebroken hadden: die hergebruiken is een enorm karwei en echt niet zo eenvoudig.
Enerzijds is het gebouw vrij krap (toch het film gedeelte), maar zijn de vloeren ook niet gelijk en hellend gemaakt, wat het lastig maakt om goede footers te voorzien, bijvoorbeeld, en om decors op zo'n vloer te zetten is bijna onmogelijk. Laat staan dat je er meerdere scenes voor een darkride in zou kunnen bouwen zonder problemen te krijgen qua lichtinval/geluidslekkage. Dan kan je beter het hele gebouw platsmijten, wat ook niet gratis is.
De funderingen van het gebouw zijn ook niet gebouwd om een of andere attractie te ondersteunen, die fundering moet nu enkel wat stoelen dragen en niet veel extra's, ik kan mij voorstellen dat er heel wat aanpassingen aan gedaan zouden moeten worden om dat te laten werken.
Dat zou enorme kosten met zich meegebracht hebben, voor bijna geen enkel gewin... plus, het gebouw zelf is vrij jong. Ik vermoed dat we de komende 20 jaar toch nog met Fabula opgescheept gaan blijven zitten: tenslotte is het vrij makkelijk te updaten met een nieuwe film. Zolang er mensen naar komen, zal er niet snel iets gebeuren. En ik vermoed eerder dat ze de speeltuin in Fabula zouden uitbreiden naar de filmzaal dan dat ze er een nieuwe attractie zouden inzetten.
(Overigens denk ik dat een attractie zoals Arthur niet thuishoort in de Efteling, dat systeem is te gelijkend op Droomvlucht. Laat ze maar met een systeem dat nog niet in de Efteling staat afkomen voor de volgende darkride <3)