Progress Tonnie Dat is echt weer zo'n fan-mening. Denk je nu echt dat dat kranteninterview bedoeld was als marketing voor een attractie en een hotel die pas 2-2,5 jaar later openen?
Dat kranten interview was bedoeld om positieve aandacht over het nieuw te bouwen hotel te genereren (helemaal prima natuurlijk) echter het nieuws wat opgepikt werd door de landelijke media was de take-away dat het spookslot gesloopt ging worden met een vrij forse media storm van dien, en niemand had het over het hotel of over een vervanger.
Verder weet ik ook niet waarom je er zo denigrerend over moet doen dat dit "een fan-mening" zou zijn, want wat ik schrijf is gewoonweg door de Efteling toegegeven dat ze dat niet verwacht hadden en dat ze de impact van de spookslot sluiting enorm onderschat hadden.
Progress ik heb juist het idee dat met een wat nuchterder kijk heel wat kritiek op de Efteling te ontzenuwen is. Als je het forum hier leest, lijkt het wel of vrijwel niets goed gaat daar.
Mwa, dat is echt wel onzin, maar de Efteling is wel een beetje van de extremen op t moment.
Ja, het spookslot heeft positieve kanten gehad, tijd voor afsluiting, spooknacht, pin, schitterend boek, veel youtube specials (360 graden video, gemonteerde video, terugkijken met de oude rotten), maar heeft ook gewoon hele domme dingen gebracht, vooral omtrent communicatie en onderschatting (hoe de handeling van gasten tijdens de verkoop dagen, het nabestellen, de webshop opvolging (ik heb mijn pins nooit kunnen afhalen bijvoorbeeld ivm ik een gepland bezoek moest afzeggen en pas veel later in t park kwam)).
Ook zie je forse tegenstellingen in uitvoeringen, Max en Moritz vind ik toch tegenvallen, maar Bäckerei Krümel is dan weer helemaal top gedaan en laat echt zien dat de Efteling het kan,
Monsieur Cannibale naar Sindbad ook weer top gedaan, maar Kashba bijvoorbeeld.... t is nog niet af, dus misschien enig voorbehoud op zijn plaats, maar laat ik maar zeggen dat de verwachtingen niet zo hoog meer zijn.....