NielsC Heb je hier de precieze cijfers van? 😃
Dit staat in het artikel op Looopings, dus precieze cijfers heb ik niet, maar als zij dit quoten vanuit Fons/Efteling, mag je toch aannemen dat het klopt 😉
John cas794 Stoppen met de Albert Heijn weken en daarbij korting geven op de entree lijkt me stap 1.
Naar wat ik begreep zijn de AH-tickets goed voor ruim 1 miljoen bezoekers, dus ik verwacht dit niet zo snel eerlijk gezegd.
Ik denk eerder dat de vraag moet zijn, wil je wel blijven groeien in aantallen? Heel eerlijk, het park puilt soms écht uit. Is het dus wel slim om naar die 7 miljoen te willen groeien met de huidige capaciteit? Ja er komen steeds nieuwe attracties, maar keer op keer bewijst de Efteling dit niet even efficiënt aan te pakken zoals Disney of EP dit doen. Een aangezien de verblijfslocaties toch vooral op de wat hogere segmenten en buitenlandse toeristen getarget zijn, zie ik dat niet snel als optie om de groei op te focussen.
Groei ga je dus nooit krijgen door te stoppen met de kortingsacties. Ik denk dat het juist slimmer is om te stoppen met kortingsacties, het verlies in bezoekers te accepteren en juist de prijzen omhoog te gooien! Op die manier behoud je (hopelijk) financiële groei en kun je orde op zaken stellen en alsnog blijven uitbreiden/groeien. Dan kom je vanzelf weer op die huidige aantallen en groeit je resultaat vanzelf mee.