Ik deel jouw mening volledig. Onderhoud is echt een pijnpunt in Plopsaland, en bij mijn laatste bezoek (dat was in januari 2022 denk ik) viel het mij op veel plekken op. Dat was net voor de #LikeMe-coaster en TikTak hun overhaul gekregen hebben.
Dingen die me nog bijgebleven zijn: het kasteel van Prinsessia zag er walgelijk uit, met een enorme groene aanslag richting de LikeMe-coaster en barsten in het stucwerk. Het zag er veel ouder uit dan het gebouw in realiteit is, en niet in de goede zin.
Victor's Race (toen nog) en TikTak hadden de meest troosteloze stations ooit, het was gewoon te zielig voor woorden hoe afgeleefd dat gedeelte toen was.
De Kermiszone van Samson en Marie(/Gert) zag er ook niet echt uit, met duidelijk opgezwollen houten panelen aan de bovenkant van de borden. Bij Fred Kroket was dat heel duidelijk zichtbaar, maar ook op de andere plekken en bij de attracties.
De Grote Golf zag er niet uit met gigantische verkleuringen van de regen, echt vuile plekken (bijna zwart) van algvorming.
De K3 Rollerskater was ook niet al te best, op de grote poppen van de K3's zat mosvorming.
Het Bos van Plop ligt er schandalig bij: veel figuurtjes die niet meer werken, effecten die gewoon kapot zijn en de attractie ligt er extreem troosteloos bij.
Er zijn effecten in de wachtrij van de Ride to Happiness die letterlijk al maanden niet meer werken (zoals het draaiend "sneeuw" wiel dat bij mijn weten nooit naar behoren gewerkt heeft). Heel de zone rond de Ride to Happiness was toen een lege, kale vlakte. De vijver was niet meer dan wat vijverfolie en een grote steen.
Ride to Happiness bezorgt mij overigens ook hoofdpijn, vooral als de beugel niet goed dicht is. Daarom duw ik die zo dicht mogelijk, bezorgt mij een pak minder hoofdpijn als die echt strak zit. Anubis zelf vind ik ook vrij soepel.
Phadd-F het ziet er allemaal tiptop en verzorgd uit...
Mijn ervaring is dat het de laatste jaren zelfs niet meer tiptop en verzorgd is, maar dat er al hier en daar wat dingen niet volledig afgewerkt zijn. Een van die dingen is bijvoorbeeld de decoratie van de RtH die later aankwam, en waarvan bijvoorbeeld de lantaarnpalen zweven boven de grond. Wat mij nog meer stoort is dat ze hun attracties vaak pas in de namiddag openen, wat natuurlijk meestal de beste attracties van het park zijn.
Phadd-F Personeel kunnen we kort over zijn. Die opereren hun attracties zoals het management hen heeft ingedrilld.
Het personeel doet wat ze kunnen, inderdaad. Er is ook geen marge voor hun, want de meeste controlepanelen zijn bijvoorbeeld compleet afgesloten met een cover. En hun procedures zijn nu ook niet echt al te klantvriendelijk (zo mag je in principe in Plopsa niet blijven zitten).
Ik blijf het absurd vinden dat in een uitgestorven park, waar er geen wachtrij is, je geforceerd wordt om de wachtrij door te lopen bij een attractie.
Ezra bij het schommelschip zaten de panelen boven de beugel los
Het schommelschip ligt er echt schandalig bij: als je naar de planken zelf ziet onderaan, zie je het mos er zo op groeien. Ik voelde mij oprecht niet al te veilig meer in die boot, dat ding zag er echt niet veilig meer uit.
Het is alleen maar spijtig dat dit zowat het duurste park van België is en dat de ervaring de laatste jaren zoveel achteruit gegaan is...