Michael Helaas leef ik nu in een samenleving die ik steeds meer haat. Ik voel me te vaak niet welkom. Fellere reacties van jou zorgen er voor dat ik er ook feller in ga staan. En wij zijn daar niet alleen in. Is feller dus goed? Ik ging laatst in discussie met iemand die the future is vegan claimde. Door dat soort felle standpunten zet ik me des te meer af van vegan. Ik heb in het verleden best wat lekkere vegan maaltijden voorgeschoteld gekregen. Maar doe het gewoon niet meer.
Eerder had ik hier al iets gepost over tegenstrijdigheden. Dat wordt dan recht gepraat door te verklaren dat Jasmine in een gebied leefde waar ze geen blanke prinses kan zijn. Wat nu als de Sultan op 1 van zijn reizen in het westen een vrouw vond en daar een lichtere prinses uit kwam? Echt.. als je wilt kan je alles uitleggen, van elfjes tot zeemeermin, van prinses tot wat dan ook. Alleen het GEVOEL (nadruk) ontstaat bij veel mensen, en ik zeg niet dat dat mijn gevoel is, maar wel iets wat ik veel te vaak constateer, dat het voor ons alleen maar inleveren is, dat de blanke mens op het strafbankje moet zitten, etc. Fellere reacties om aanpassingen te verdedigen helpen daar niet bij.
Maar goed.. dat is niet het enige wat ik aan de huidige samenleving haat. Ik ga niet verder uitschrijven wat er nog meer speelt. Als je me op facebook volgt had je afgelopen week al een voorbeeld kunnen zien.
Maar waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben.. er is al meerdere keren aangegeven in dit topic dat mensen de beperking in de inclusiviteit, dus alleen donker, niet oosters, niet albino, etc, ook een lastige vinden. Als we het dan toch over inclusiviteit hebben, waar ik in de basis voor ben, waarom dan zo beperkt inclusief? Volledig inclusief gaat je in Droomvlucht niet lukken ben ik bang. Zoveel elfjes zijn er nou ook weer niet.
Even getwijfeld of ik dit ga plaatsen. Doe het toch na het nog eens gelezen te hebben.