coasterkabouter Soms komt het nog steeds niet uit als je bijvoorbeeld 2 plekken overhoudt, maar in de even rij een paar groepen van 4+ staan. Een grouper probeert dan verder in de rij alsnog 2 mensen te vinden, maar soms lukt dat gewoon niet en blijven er toch een paar stoelen leeg. In die gevallen zou een single rider alsnog erin geplaatst kunnen worden.
Maar zoals Marvin aangeeft zijn dit soort situaties vrij zeldzaam waardoor de toegevoegde waarde qua capaciteit van de single rider rij eigenlijk niet meer opweegt tegenover de moeite (en frustraties van mensen in die single rider rij die 5 treintjes gevuld zien worden zonder ook maar 1 single rider).
Om dit echt goed (en eerlijk) toe te passen moet de splitsing wel echt pas laat in de wachtrij gebeuren iets van 10 meter voor de grouper. Om dit mogelijk te maken zou je de meeste wachtrijen wel echt een flinke makeover moeten geven:
- Python: hierbij zou de splitsing eigenlijk moeten gebeuren als je beneden voor het station staat, even zou dan de huidige trap aan linkerkant nemen, en oneven een nieuwe trap die naar de huidige singlerider rij loopt.
- Vliegende Hollander: Hier zouden ze volgens mij redelijk simpel de splitsing kunnen maken op de plek waar nu de single rider en normale wachtrij bij elkaar komt.
- Joris en de Draak: Hier zie ik niet echt een geschikte optie voor, behalve als je de keuze weg zou halen om voor water / vuur te kiezen en dus de trappen als splitsing gebruikt voor even / oneven, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen.
- De Baron, zou denk ik prima kunnen als ze het laatste stuk van de wachtrij opnieuw zouden opzetten, al denk ik dat de even / oneven splitsing niet echt geschikt is voor een 3x6 opstelling en dat een single rider rij behouden hier toch beter is.
- Vogelrok: Dit moet ook goed te doen zijn als ze de indeling van de wachtrij wat aanpassen.
Een groot nadeel van deze grouping methode lijkt me wel dat je hierbij dus wel echt 2 extra personeelsleden nodig gaat hebben, een bij splitsing en een bij het groupen, terwijl de Efteling recent juist heeft aangegeven bijvoorbeeld de singlerider rij vaker dicht te houden vanwege het extra personeel dat het kost voor het groupen.