Pascal-Manu Ik vind het echt bizar hoe wetten de laatste jaren aangepast/aangepakt zijn. Nog even en Efteling ziet zichzelf ten onder gaan aan alle extreme wetten die ingevoerd zijn en nog ingevoerd gaan worden. Geen uitbreiding mogelijk... Nu ook niet eens een laagje water in die bak? Kom op zeg. Wat is tegenwoordig de wet voor natuurbaden en recreatieplassen? Ik woon in Indonesie (waar alles kan haha) en ben niet meer zo op de hoogte van alle rare en extreme regels in Nederland.
Ik citeer hier Pascal Manu, maar er waren veel meer opmerkingen in deze lijn. Niet persoonlijk bedoeld dus.
De regels zijn nu streng, misschien wel te streng, maar ik kan me ergens wel indenken waarom het er is. Je wilt echt voorkomen dat het mis gaat. En wat er dan mis kan gaan (en dan bedoel ik ook écht mis gaan), werd in 1999 heel erg duidelijk tijdens de Westfriese Flora in Bovenkarspel. Door legionella in een bubbelbad, gevuld met water uit een brandslang die al lang niet was gebruikt. Er zou toch niemand in de baden liggen dus er werden verder geen maatregelen getroffen... Het resultaat? 318 mensen die de veteranenziekte kregen. 32 mensen zijn sowieso hieraan overleden, het zouden er meer kunnen zijn omdat het een tijd duurde voordat we in ons land doorkregen wat er aan de hand was. Verder werden 206 mensen ernstig ziek en veel van hen kregen permanente gezondheidsproblemen na hun bezoek aan de Flora.
Sindsdien zijn de regels behoorlijk aangescherpt.
Ik weet niet of het nu doorslaat, dat kan ik niet beoordelen. Maar dat er strenge regels zijn rondom water... dat begrijp ik wel.