Tsaar1984 Biedt het dan gewoon naast elkaar aan, zodat men kan kiezen voor de vega(n) variant of de "normale". Iedereen blij, lijkt mij.
Aangezien het met poffertjes nou eenmaal ingewikkeld is om met vegan beslag en olie en normaal beslag en boter door elkaar heen te werken snap ik best wel dat ze er dan hiervoor kiezen om de poffertjes zelf gewoon vegan te maken en de keuzevrijheid dan vooral laten terugkomen in de toppings. Je ziet bij veel andere horeca items waar deze scheiding wel makkelijk te maken is dat je daar dus altijd nog de keuze hebt. Als je echt geen vegan eten wil, dan zijn er genoeg plekken in de Efteling waar je terecht kunt voor je maaltijd.
Dat het je 'opgedrongen' wordt vind ik daarom sowieso een beetje onzinnig. Volgens mij heb je in de hele wereld van de Efteling nog altijd veel meer vlees opties dan vegetarische, laat staan vegan, opties in de horeca. Dat vind ik overigens helemaal prima, maar ontwikkelingen zoals deze maken wat mij betreft het aanbod juist afwisselender en toegankelijker voor mensen met dieetwensen.
Als laatste nog even het gezondheidsargument wat eerder in de discussie werd aangehaald: we hebben het hier wel over poffertjes he? Die eet je sowieso niet voor je gezondheid.