Ik denk dat ik morgen ook alle cafés waar ze Pepsi serveren opbel om te zeggen dat ze me dit product op dringen. Onzin natuurlijk. Maar het is uiteindelijk wel een kwestie van smaak, want het product blijft hetzelfde alleen de bereidingswijze is anders.
Daarnaast is smaak in ons brein omsingeld door zeer conservatieve kaders. Het is heel lastig voor mensen om te switchen tussen gewoontes en smaak is daar een groot onderdeel van. Dat merk je nu wel, mensen vinden de manier van hoe ze het gewend zijn te eten uiteindelijk de juiste manier. Alle andere versies zullen vaak weerstand op roepen.
Het is absoluut geen oordeel. Ieder mens is onderheven aan kaders en iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij buiten die kaders wil stappen of niet. Dat is geheel persoonlijk. Maar je moet niet raar kijken dat iemand anders wel buiten die kaders stapt. Dat heeft niets met opdringen te maken, dat heeft met een andere kijk op de wereld te maken. En als de een mag kiezen om binnen de kaders te blijven, mag de ander natuurlijk zichzelf ook buiten de kaders begeven.
Daarnaast zal de keuze van de optie wel of niet melk vooral te maken hebben met het feit dat mensen dan toch gaan kiezen waar ze bekend mee zijn. Dus snap ik dat ze niet willen dat mensen mogen kiezen. En aangezien wij als mens onze consumptie totaal niet onder controle hebben snap ik dat je als park de keuze maakt.
Ik ben trouwens geen voorstander voor plantaardige ‘zuivel’ maar aangezien een mens niet direct poffertjes nodig heeft om te overleven is het ook geen ramp om ze niet te nemen.