Nou ja, als directeur of eind verantwoordelijke ben je wel uiteindelijk verantwoordelijk voor wat er onder je wordt gedaan. Dus ja, dat Disney nu echt zichzelf binnen no time van A merk naar een B merk aan het torpederen is mag je Chapek toch wel aanrekenen.
Anyway; de Efteling. Ach ja. Ik denk dat het de afgelopen tijd stukken beter is gegaan en volgens mij heeft dat te maken met de hernieuwde bedrijfsstructuur daar. Veel nieuwe mensen en het lijkt wel alsof de oude garde steeds minder actief is geworden in de Efteling. En dat merk je.
De Efteling stond in mijn ogen te lang stil qua ontwikkelingen buiten de toevoeging van nieuwe rides. Betere capaciteit, betere horeca en meer vast entertainment. De Efteling is daarnaast ook een inhaalslag aan het maken als het gaat om thematisering met het idee van Werelden en de nieuwe investeringen lijken wel beter te passen dan alles daarvoor. Het park kan (en mag) nog beter, maar zijn aardig weer aan de weg aan het timmeren. En dat is volgens mij vooral te danken aan de nieuwe garde.
Hoe zonde het ook is dat bekenden mensen het nest eens moeten verlaten, ik denk dat het voor de Efteling enkel maar goed kan uitpakken dat er wat verversing zit. Olaf bedankt en nu door.