Eftelflags If you can’t stand the heat. Get out of the kitchen. Part of the job van een directeur is om kritiek te krijgen. Daar krijgen ze flink veel geld voor
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Geld krijgen ze niet om een bak stront over zich heen te krijgen, maar dat krijgen ze om hun werk te doen. En de vacaturetekst waar in staat dat je ook een bak stront over je heen krijgt ben ik nog nooit tegengekomen. Het is vrij normaal dat ze kritiek ontvangen, maar ik moet @Progress gelijk geven dat het niet zo chique is wanneer iemand met een dergelijke staat van dienst vertrekt te zeggen "dat ruimt lekker op", althans, niet op openbare plaatsen.
Ik ben ook nooit een fan geweest van Olaf Vugts in tijden dat hij aan het roer stond van Marketing & Exploitatie en Marketing & Development om redenen die @Aurelius sterk verwoord. Toen de Efteling vla in de supermarkt meer liefde kreeg dan het park vond ik dat ook de verkeerde weg voor het park. Anderzijds is hij ook mede verantwoordelijk voor het succes van de Winter Efteling en zelfs De Vliegende Hollander op die bevlogen manier aanpakken mag toch wel bewonderingswaardig worden genoemd. In een tijd dat pionieren allang niet meer nodig was toch die weg in slaan om je visie op zo een attractie te kunnen verwezenlijken valt wat voor te zeggen in positieve zin. Dat het resultaat teleurstellend is doet daar niks aan af, het gaat mij om het proces dat ervoor heeft gezeten. Tel daarbij op dat Olaf volgens mij een aantal maal stevige gezondheidsproblemen heeft gekend en voor mij als buitenstaander zich daar nooit door uit het veld heeft laten slaan en altijd heeft ingezet voor zijn liefde voor het park. Dat zijn liefde veelal niet de liefde is die pretparkliefhebbers zagen is iets waar je over kan discussiëren, maar simpelweg stellen dat het lekker op ruimt is gewoon niet fraai in mijn ogen.
Eftelflags Die snap ik niet. Volgens mij zijn de toevoegingen waar hij niets mee te maken had al stukken beter en slimmer. Genoeg talent en kennis daar in Kaatsheuvel die hopelijk nu meer gezien gaan worden.
Als hij toch al niet zoveel meer deed, waarom zou het dan nu ineens echt echt echt nog beter worden? Als iemand al niks meer deed en het park draait door, dan liggen de credits toch allang niet meer bij diegene die niks meer doet?