Timv1999 "In Nederland moet een dier dat wordt geslacht vóór het doden worden verdoofd (bedwelmd). Uitzondering daarop is het ritueel slachten volgens de joodse of islamitische ritus. Daarbij wordt een rund, schaap of geit niet verdoofd, maar vastgezet. Via een halssnede door beide halsslagaders bloedt het dier dood."
Kippen worden dus ook halal gewoon verdoofd zoals ik zei. Het enige verschil is dat ze wel richting Mekka worden geslacht en dat er een gebed te horen is. Bij grote dieren wordt er gewoon een pin in het hoofd geschoten en daar staan de beestjes niet meer van op en dan is het inderdaad niet meer halal. Volgens de Efteling zijn er 3 plekken waar je halal kunt eten en dat zijn het Wapen van Raveleijn, Het Witte Paard en Station de Oost (en ik neem aan dat de Döner bij de Oase dan ook halal is). Nu kan ik het niet zien, maar ik denk dat het bij die 3 dan ook nog eens heel beperkt is. Geen idee waar de Döner bij de Efteling van gemaakt wordt, maar ik acht de kans groot dat de rest van het halalvlees niet verder komt dan kip. Maar gezien je "beschuldiging" neem ik aan dat je ons precies kunt vertellen welke gerechten we moeten laten liggen omdat het ritueel geslacht is.
Maar goed volgens mij is het nog steeds makkelijker om gerechten te halen die niet halal, vegan, vegetarisch, lactosevrij, glutenvrij en weet ik veel wat ik nog vergeten ben. Dus ik ben van mening dat je reactie vooral overdreven is. De poffertjes zouden het eerste zijn wat dan niet naast de originele versie verkrijgbaar is. En heel eerlijk, ook dat moet ik nog zien.