Wat een vreemde discussie? Het product is toch het product, als je het er niet mee eens bent dan koop je het toch niet! De vergelijking is mank want je koopt een dienst wat is gelinkt aan een uniek product, in dit geval de Efteling. Uiteindelijk kun je alleen maar de conclusie trekken of het product karig is aan de hand van de waarde die je geeft aan de Efteling. Want de kans is vrij klein dat je aan de hand van de bovenstaande negatieve beslissing naar de concurrent gaat.
Het is geen sportschool abonnement waar je in iedere kleine stad al een enorme keuze hebt maar waar het basic product hetzelfde blijft. - Bepaalde oefeningen uitvoeren.
Dat er andere parken zijn die het anders hebben geregeld dat kan zijn, maar zij zijn dan ook niet de Efteling (waarmee ik wil zeggen dat ieder park een eigen identiteit heeft).
Ron Ik vond de voetbalwedstrijden eigenlijk wel een goede vergelijking. Daar kun je echt ieder punt 1 op 1 naast elkaar leggen. Zo heb je ook gewoon losse kaartjes en om je dagticket-abonnement prijsverhouding er op los te gooien.
In dit geval zou ik juist zeggen dat het voetbal een goede vergelijking is omdat in dit geval je maar 1 product hebt. Het is niet zo dat je een Feyenoord abonnement neemt omdat die voorwaarden beter zijn dan die van Ajax - waar je fan van bent. (Dit is een voorbeeld 😉)