Joostmaghetweten Sorry ik wil je niet gaan beledigen maar krijg toch een rare smaak bij je reactie. Eftelingonwaardig, als of ik een reactie lees van een voetbalsupporter. Ajaxonwaardig, Psvonwaardig...? Dat het niet je smaak is kan ik helemaal bij inkomen. Dit is ook niet helemaal wat ik verwachtte maar als ik naar andere pretparken kijk en de verblijven ervan. Vrijwel alle hotels in DLParijs gehad, die zijn niet veel beter.
Diezelfde smaak krijg ik bij jouw reactie, dus qua gevoel over elkaar zitten we op 1 lijn. Iets zegt mij dat je een roze bril op hebt over de Efteling. Dat is mooi, maar kritiek ontstaat niet uit niets. En de hotels in Disneyland Paris hebben een thema. Soms is dat thema vrij kaal (Art of Marvel) en soms is het wat uitbundiger. Dan nog zit ik momenteel liever in een gemiddeld hotelrestaurant in dat resort dan in Bosrijk. Voor de verbouwing was dit andersom.
Joostmaghetweten Die kunst om iets te ontwerpen voor iedereen bestaat niet, en denken dat kinderen alles leuk vinden zegt mij genoeg dat je geen kinderen hebt.
Ik loop tegenwoordig vaak met 2 kinderen van rond de 6 jaar in het park (mijn neefje en nichtje). Die vinden Nest leuk, die vinden Max en Moritz leuk, maar die vinden ook de Baron en Python leuk (mijn neefje in ieder geval). Kinderen vinden alles leuk wat niet "eng" is. Dus op dit gebied moet ik Trollenbol gelijk geven.
Joostmaghetweten En wat jij wenst.... dat kan wel. Disney Hotel, wellicht dadelijk ook het Grandhotel. Maar daar zit dus een prijskaartje aan.
Heb je die ontwerpen gezien? Die kamers worden mogelijk nog lelijker dan het vernieuwde Bosrijk restaurant. Dankzij hetzelfde ontwerpbureau. De kamers in het Disneyland Hotel zitten sinds de verbouwing vol subtiele details, sfeer maar ook rust. Als de ontwerpen van de kamers van het Grand Hotel werkelijk zo gerealiseerd worden als op de concept arts, vind je geen van deze punten op dat niveau terug in het Grand Hotel. Die kamers én de retheming van het Bosrijk restuarant hadden gewoon ontworpen moeten worden door Eftelingontwerpers, en niet een extern bureau uit Amsterdam die 0,0 feeling heeft met de Efteling.