Hoewel dit meer in een geruchten topic past: ik heb vandaag te horen gekregen van een willekeurige medewerker dat ze de fietsenmolen toch willen gaan laten keuren/aanpassen zodat dit echt een attractie wordt. Het valt of staat bij het kostenplaatje wat komt kijken bij deze keuring en eventuele aanpassingen.
R013 Verder is het alleen maar toe te juichen dat de Efteling enorm veel doet om hetgeen ze hebben te koesteren en waar mogelijk te plussen. Ik ken een park in Parijs met minstens zoveel hekken , waar het onderhoud altijd een eeuwigheid duurt en waar het elk jaar weer hetzelfde is met al dat hekwerk.
Ik ben nu in 3 weken tijd in beiden parken geweest en ik stoor mij in de Efteling veel meer aan alle bouwprojecten dan in Disneyland Paris. Bij Disney thematiseren ze de hekken nog enigsins en zijn er in mijn ogen veel minder verschillende plekken waar er hekken staan. In de Efteling is momenteel geen enkel rijk zonder bouwproject:
- Uitrijk en parkeerplaats: Grand Hotel.
- Anderrijk: Danse Macabre, afrondende werkzaamheden toiletten Fata Morgana.
- Reizenrijk: Afrondende werkzaamheden Cash-bah.
- Ruigrijk: Python
- Marenrijk:
- Carousselpaleis (en wat is dit front momenteel een drama!)
- Anton Pieckplein (en dan niet op 1 plek maar meerdere plekken. Onder andere bij het museum en de fietsenmolen)
- Het uitzicht tussen Pinokkio en de Trollenkoning op de bouwplaats van het Grand Hotel.
- Per morgen gaat 't Poffertje ook nog eens in de steigers.
- Last but not least en nog het állerergste: het Herautenplein. Wat doet het pijn om over een veel te smal pad tussen Assepoester en de Indische Waterlelies te lopen.
Onderhoud is prima, maar dit is véél te veel in 1x. Ze moeten dit echt beter spreiden. De daggasten hoorde ik er ook op verschillende plekken over klagen, dus Truus uit Delft en Harry uit Haarlem vallen het ook echt wel op.
Het onderhoud van de Fata Morgana komt ook zeker niet op een verkeerd moment. Diverse dingen waren stuk sinds mijn laatste bezoek waaronder de deur tussen de kantelkamer en de jungle. Het hele kanteleffect is dan verpest. Het viel mij wel positief op dat alle vuureffecten aan stonden (inclusief de martelkamer). Dat was even geleden!