R013 Ik ben het er absoluut mee eens dat het een goed iets is dat de Efteling dit zo extreem aanpakt en veel onderhoud aanpakt, maar waarom nu zoveel tegelijk? Zoals het lijstje van @msnguy al aangeeft, gebeurd er op veel plekken veel tegelijkertijd (al zijn sommige in afrondende fases...). De bouw van het Hotel en DM zullen ook zeker invloed hebben op de vele zichtbare hekken in het park. Maar hadden die andere projecten dan niet meer over het jaar verspreid kunnen worden? Dat je bijvoorbeeld in het voorjaar veel in Marerijk doet, in de zomer Reizenrijk en in de Herfst Ruigrijk?
En inderdaad, qua attracties valt het mee. Enkel Python is momenteel gesloten. Maar ook qua Toiletten mis je momenteel wel wat. De toiletten bij Fabula wordt momenteel verbouwd, terwijl de toiletten bij de Fata nog niet af zijn. Had dat qua planning niet anders gekund?
Ik heb natuurlijk geen verstand van dit soort projecten en het zal vast een reden hebben, maar opvallend is het wel. Ik kan me niet herinneren dat er zoveel tegelijkertijd gebeurde in het park.