Dit is pas het topje van de ijsberg verwacht ik zo, Steve schiet nu krampachtig in een verdedigings modus, en het zal mij niet verbazen als die ''positieve'' verhalen die we nu zien ook onder druk naar buiten zijn gedaan. Maar dit zal echt niet alleen zo bij plopsa zijn, dit is bij andere parken in de recreatie branche ook het geval, hetzij in meer of minder erge mate dan dit, dat laat ik even in het midden. Maar het moge duidelijk zijn dat personeel het niet meer pikt dat je op zo'n manier met ze omgaat.
Er moeten duidelijke afspraken komen, en iemand met een ''hogere functie'' is niets meer of minder dan iemand die het fysieke werk uitvoert. Je mag dan wel meer betaald krijgen en het voor het zeggen hebben, maar jij bent als manager verantwoordelijk voor het resultaat, en als je resultaat 2 jaar heel hoog is, en daarna al je personeel vlucht en je personeels tekort hebt, dan heb je het gewoonweg niet goed gedaan.
Personeel tevreden houden is onderdeel van hoge omzetten draaien, want tevreden personeel werkt graag & harder & beter. Je kunt dit overigens heel snel herkennen bij parken wanneer de bedrijfscultuur verziekt is. Als er alleen maar nieuwe mensen werken & de hele oude garde, maar niets er tussenin. De oude garde heeft het voor t zeggen, de nieuwe vluchten telkens weg, tot er een te groot gat ontstaat.
Mij valt het op dat dergelijke dingen na corona ineens allemaal naar boven komen, maar ik denk dat vele mensen die tijd hebben nagedacht, en 't nu allemaal naar boven komt.
Ben benieuwd waar dit schip strandt, en ben ook benieuwd of er meer mensen naar buiten klappen over andere parken.