Michael Het gevoel van een veilige omgeving bieden om het verhaal te delen bij een door Plopsa aangestelde advocaat wordt er zo niet beter op.
De advocaat in kwestie heeft wel ervaring in zaken rond misbruik/machtsmisbruik. Recent bijvoorbeeld de zaak De Pauw in Vlaanderen, maar ook misbruikschandaal binnenin de kerk. Ik heb er wel vertrouwen in.
Advocaat is trouwens door Studio 100 aangesteld, niet door Plopsa zelf - maar an sich maakt dat weinig uit (van de ene zak naar de andere zak).
Ik vind het vooral heel vreemd hoe er gereageerd wordt vanuit Plopsa zelf, direct in de verdediging geschoten, brieven waarbij zogezegd het personeel steun betuigt en een professioneel spandoek binnen de 24 uur...
Ik vermoed dat als we hier iets zullen horen wat van het personeel zelf uitkomt, dat vermoedelijk eerder via de vakbonden zal verlopen dan een brief vanuit "PLOPSA Team". Tenslotte is het je uitspreken tegen je werkgever en is het makkelijk om op een of andere manier toch gestraft te worden.
De vakbondsvertegenwoordigers zijn net om deze reden beschermd en het is zowat hun taak. Ik kan mij dus inbeelden dat er op termijn nogal wat naar boven gaat komen.