Erik Het is waar dat de investeringen bij Walibi Belgium hoger liggen (ca. €100 miljoen in 10 jaar), maar volgens mij liggen die van Parc Astérix echt niet (significant) hoger.
Ik denk dat het verschil vooral merkbaar is omdat de investeringen van Walibi Belgium en Parc Asterix als meer kwalitatief worden ervaren. Walibi heeft enkele mooie themagebieden gekregen en ook nog eens wat mooie nieuwe attracties. Untamed is niets slechter (misschien zelfs beter) dan Kondaa, maar het gebied bij Walibi heeft een andere uitstraling en is vooral een verbouwing.
Parc Asterix heeft denk ik wel significant meer geld gekregen dan Walibi Holland. Ze hebben natuurlijk het hotel geopend, dat is geen goedkope toevoeging. De ombouw/verbouwing van Tonnere zal ook niet heel goedkoop zijn geweest en met Toutatis bouwen ze een hele mooie en grote nieuwe achtbaan. Daarnaast kreeg het park in 2017 met Pegase Express ook een gloednieuwe achtbaan met een leuke aankleding. Kortom, ik denk dat er wel meer geld naar Asterix is gegaan.