Het is alweer halverwege de zomer, en dan gaan sommige mensen alweer aan het halloween seizoen denken! Walibi Holland heeft elk jaar het grootste halloween event van Nederland. Vandaag is (een gedeelte van) de website online gekomen met alle nieuwigheden voor dit jaar!

De site is zo te zien nog niet helemaal af, sommige doorlinks naar de nieuwe gebieden werkt nog niet helemaal (alleen op PC, niet op mobiel) en de plattegrond is nog niet geüpdatet. Maar de webpagina's met de nieuwe gebieden zijn wel gepubliceerd.

bezoek de website frightnights.nl

Nieuwe scare zones dit jaar:
-Tangled Twigs op de locatie van Quarantine.
-Villains. Superhelden & Badguys willen maar 1 ding. Normaal tegenover elkaar, maar nu evil tegen evil. Ze willen wereldoverheersing. Ik vermoed op de plek van Game Over.
-Nightmares. Veel kinderen hebben nachtmerries. Sommige groeien eroverheen. Sommige niet, slaap lekker. Ik vermoed op de locatie van Things.

Verder blijven de scare zones en spookhuizen redelijk hetzelfde als verleden jaar. Met waarschijnlijk kleinere verbeteringen hier en daar.

Ook nieuw zijn de Spooky Days. Familie halloween. Waarbij de scarezones van Pirates Cove, Campsite en Firepit familievriendelijk worden overdag tot 17u. Ook het spookhuis Jefferson Manor wordt een kindvriendelijke variant van 13u tot 17u genaamd Spooky Manor. Spooky Manor krijgt een entreeprijs van 2,50 euro.

De Spooky Days zijn op alle dagen van 5 oktober tot 27 oktober. De Fright Nights zijn alle weekenden van Oktober, + een drietal vrijdagen en één donderdag.

Oftewel, aardig wat verbeteringen en uitbreidingen dit jaar. Helaas geen nieuw spookhuis, maar dat lag voor mij toch al niet in de lijn der verwachtingen. Ben benieuwd of de spookydays gaan aanslaan.

Walibi stuurde ons vanmorgen het persbericht voor de Fright Nights en Spooky Days.

Halloween Fright Nights tijdens de avond en het nieuwe Halloween Spooky Days overdag in Walibi Holland

Biddinghuizen, 1 augustus 2019 – In oktober organiseert Walibi Holland voor de 19e keer
Halloween Fright Nights. Dit jaar is het thema ‘Enter Insanity’, waarbij de gasten kennismaken met
alle freaky persoonlijkheden van Eddie de Clown. Heel bijzonder dit jaar is de eerste editie van het
dagevenement voor kinderen tot 12 jaar: Halloween Spooky Days.

Halloween Fright Nights: Enter Insanity!

Dat Eddie de Clown op zijn zachtst gezegd een beetje insane is, komt voor de doorgewinterde HFNfan niet als verrassing. Dit jaar maak je door het hele park kennis met de verschillende freaky
persoonlijkheden die in Eddie’s hoofd strijden om alleenheerschappij. Zet je dus maar schrap voor
een bloedstollende editie van Halloween Fright Nights, waarbij je mag hopen dat je Eddie’s
‘vriendelijke’ persoonlijkheid tegen het lijf loopt… Durf jij het aan? Kom dan in oktober naar Walibi
Holland en enter insanity!

4 nieuwe Scare Zones

Naast een bloedstollend thema, maken gasten tijdens Halloween Fright Nights kennis met 4 nieuwe
Scare Zones:

• Eddie’s Festival of Freaks. Dit jaar staat Eddie de Clown voor de 13e keer aan het hoofd van
    Halloween Fright Nights. Omdat 13 het lievelingsgetal van Eddie is, organiseert hij een feestje
    en iedereen is uitgenodigd!
  • Tangled Twigs. Dit prachtige stuk ongetemde natuur lijkt op het eerste gezicht heel vredig,
    totdat je iets verder kijkt...
  • Villains. Superhelden kunnen niet bestaan zonder slechteriken...
  • Nightmares. Veel kinderen hebben nachtmerries. De meesten groeien hier uit, maar
    sommigen niet...

Halloween Spooky Days: Voor monsters tot 12 jaar

Naast het beruchte Halloween Fright Nights organiseert Walibi Holland nu ook een dagvariant voor
stoere kids tot 12 jaar: Halloween Spooky Days! Het kids-proof evenement vindt plaats op alle
Halloween Fright Nights-dagen, plus op alle dagen in de herfstvakantie. Natuurlijk zijn al onze
attracties open, maar tussendoor komen kinderen oog in oog te staan met spooky freaks. De kans is
groot dat ze overdag ook Daysee tegenkomen. Zou zij net zo gek zijn als Eddie de Clown…?

De Scare Zones en het spookhuis tijdens Halloween Spooky Days
  • Scare Zone Firepit. In Firepit kun je helemaal los gaan met te gekke Amerikaanse Halloween
    games, enge dieren aaien, geschminkt worden en lekker springen op de beats van de
    Hillbillie danceparty!
  • Scare Zone Campsite the Sunshine. De bewoners van Campsite the Sunshine stellen hun
    terrein open voor bezoekers. Deze Halloween hebben ze alleen geen zin in treats, alleen
    tricks!
  • Scare Zone Pirate’s Cove. Welkom in de verloren wereld van gestrande piraten. Tussen de
    scheepswrakken proberen de piraten zichzelf in leven te houden.
  • Haunted House Spooky Manor. Het landhuis van de familie Jefferson is vervloekt. Lady
    Jefferson heeft geesten opgeroepen en dit is gruwelijk misgegaan. Nu dwaalt haar geest en
    dat van alle andere oud-bewoners door het huis.
Verschil tussen Halloween Spooky Days en Halloween Fright Nights

Halloween Spooky Days vindt overdag plaats, van 10.00 tot 17.00 uur. Natuurlijk zijn al onze
spectaculaire attracties open, maar ook de poorten van de Scare Zones Firepit, Campsite the
Sunshine en Pirate’s Cove en het Haunted House Spooky Manor zijn geopend. Deze locaties worden
bewoond door griezelige figuren die spannende acts opvoeren. Met behulp van anti-monster spray
kunnen kinderen de freaks van zich afhouden en met de speciale anti-monster badge zijn ze zelfs
over het hele park veilig voor de scare actors. De badge wordt bij de entree van Walibi Holland
uitgedeeld.
Tijdens Halloween Spooky Days is het toegestaan dat kinderen tot 12 jaar verkleed en geschminkt
naar het park komen. Voor Halloween Fright Nights geldt dit niet.

Openingsdagen Walibi Holland in oktober

Op 5, 6, 11, 12, 13, 18, 19, 20, 24, 25, 26 en 27 oktober vindt van 18.00 tot 23.00 uur Halloween
Fright Nights plaats. Halloween Spooky Days is op deze dagen van 10.00 tot 17.00 uur.
Extra Halloween Spooky Days-dagen zijn op 14, 15, 16, 17, 21, 22 en 23 oktober. Het park is dan
geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

Meer informatie over de nieuwe Scare Zones en het nieuwe dagevenement Halloween Spooky Days
is te vinden op Walibi.nl/frightnights en Walibi.nl/spookydays.

Ik ben benieuwd dit jaar hoe de Halloween Spooky Days gaan uitpakken, denk dat het slim is dat er een wat vriendelijker "eigen" karakter gepresenteerd word (Daysee), die zullen we denk ik ook niet zomaar in de avond gaan zien (kunnen wat makkelijker haar eigen "vriendelijkere" karakter bewaren)
Walibi had dit een aantal jaar geleden geprobeerd met het Waliboo event (of iets in die richting), maar weet eigenlijk niet meer zo goed hoe die opzet toen was.

Verder de HFN heb ik wel weer zin in om naartoe te gaan, Walibi pakt het (ondanks de enorme drukte) altijd wel aardig goed aan vind ik, ben benieuwd hoe het dit jaar gaat!

• Dennis heeft hierop gereageerd.

Tonnie Walibiboeh had toen der tijd de invulling van Walibi & de Plaaggeest. Daarnaast was de familie vogelverschikker neer gestreken in de oude boerderij (welke s'avonds de mystery range werd).

Toen vonden ze het moeilijk om de beide events te combineren op een dag qua marketing en kinderen die s'avonds nog blijven. Ben benieuwd hoe dit straks gaat. Ook met die monster badges en de avond.

Leuke toevoegingen maar jammer dat de spookhuizen zelf geen liefde krijgen. Van mij hadden die wel eens vernieuwd mogen worden!

Ik ben vooral benieuwd hoe ze uit gaan pakken met Villains. Gaan ze niet weer opnieuw de fout in netals bij de personages bij Game Zone?

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Ik heb de Fright Nights altijd overgeslagen omdat ik echt een mietje ben, dus dit klinkt ook voor mij als bange volwassene heel geschikt 😂

Repaulsteeltje Gezien Looopings en iedereen erbovenop zal zitten zullen ze daar wel mee uitkijken denk ik.

een maand later