Inmiddels heb ik de heren van Upper Lot inderdaad wat horen zeggen over de grootte. Maar zij maken precies de fout die ik hierboven benoemde: ze nemen de 39 hectare en vullen daarbij in dat het pretpark zo groot gaat zijn. Maar dat is niet zo, want ze hebben 39 hectare gekocht.
Op die 39 hectare komen dan als het goed is:
- het park
- parkeren (want USA / Texas en hoog autogebruik)
- toekomstige uitbreidingen
- het hotel bij de entree én eventueel nieuwe hotel(s).
Ik vermoed dat het pretpark zelf niet veel groter gaat zijn dan 15, misschien 20 hectare. Dat is minder dan de helft van Islands of Adventure.
edit: ze hebben het in de podcast ook over How to train your dragon, waarvan ze denken dat dat helemaal linksboven zou komen als achtbaan. Maar dat zou dan de enige HttyDragon attractie zijn, IN het jurassic park gebied. Dus dat zie ik niet gebeuren.
hier de fullsize concept: https://pbs.twimg.com/media/FmNUgUZXEAw6tBC?format=jpg&name=4096x4096
Met de klok mee, startend bij de ingang:
- Linksonder: New York Zoo, met de IP's van Madagascar.
- Linksboven: Jurassic Park
- Middenboven: tuin, eventueel uitbreiding, eventueel Kung Fu Panda
- Rechtsboven: Shrek (met zowel de Swamp woning van Shrek en daarachter in de hoek het koninkrijk van Duloc en de vliegende ezeltjes van Donkey en zn drakenvrouw
- Rechtsonder: Trolls gebied.
Dat zijn dus eigenlijk slechts 4 IP's.
edit 2: in de categorie "Schaal-1-op't-oog": ik heb geprobeerd het park eens in verhouding te brengen met IoA:
Kijk maar naar de grootte van de molens, het Shrek gebied dat kleiner gaat zijn dat het Dr Seuss gebied, vergelijk de Jurassic gebouwen met de IoA-Jurassic gebouwen.
Nee, dit parkje wordt niet veel groter dan een derde van Universal Islands of Adventure.