Wauw dat ziet er werkelijk super uit zeg! Ik ben enorm benieuwd hoe dit gaat worden. Ik kan me geen goed themagebied rondom een game herinneren, dus dit wordt wel de benchmark voor de toekomst!

Wel handig om even de originele tweet er bij te pakken, want daarin wordt uitgelegd dat het origineel getekend was voor USF en dat het nu naar Epic Universe gaat. Kan alleen wel betekenen dat het nu qua formaat er wat anders uit kan gaan zien.

Wat is het voor attractie, want ik kom er niet uit aan de hand van de schematische tekeningen.

Dream_wizard Als je even mijn post Hjalmar bekijkt zie je de test opstelling van de attractie. Het wordt een nieuw type achtbaan volgens de geruchten.

Ik upload alle foto’s omdat tweets verdwijnen. USF is ook een Nintendo land in aanbouw is het al bevestigd dat de Donkey Kong ride daar is verwijderd uit de plannen?

Dream_wizard Ik kan me voorstellen dat je het ook nog niet helemaal uit de post van Hjalmar kunt halen. Het is een achtbaan waarvan de track straks verborgen ligt, een meter(s) lager dan normaal onder de trein. Onder het treintje is een nep-track aanwezig, waardoor dus opeens stukken uit de baan kunnen ontbreken, want op die track rijdt je niet. Zo kan dus ook bijvoorbeeld het ogenschijnlijke baantype wijzigen: het ene moment rij je nog op een mijntrein-spoor, het andere moment op asfalt. Zogenaamd. Want ondertussen rijdt je dus al die tijd wel op een lager liggende track, die aan het oog onttrokken is.

Het resultaat:

Ohww vet dat type, heerlijk ben heel benieuwd naar de baan

Ik had aan de hand van die testopstelling even niet helemaal in de gaten wat het precieze idee nu eigenlijk was maar dit maakt wel hele toffe dingen mogelijk! Vroeger heb ik op de SNES het level in Donkey Kong met de mijnkarretjes helemaal grijs gespeeld 😛

Ik vind het een heel mooi concept maar heb wel bedenkingen over de capaciteit en het comfort.

Guy Lijkt me weinig anders dan een normale coaster toch? Als je je station op hetzelfde niveau als het bezoekerskarretje plaatst kan instappen gewoon gebeuren als bij elke andere achtbaan. Beetje net zoals bij de robotarmen van Kuka.

Guy over de capaciteit en het comfort.

Hoezo? Capaciteit is in principe net als bij elke andere coaster met coaches voor 4 personen. Met een rollende instap moet dat toch prima te doen zijn lijkt me. Zelfs Van Helsing (met 4 persoons coaches) haalt een capaciteit van 848 personen per uur). En die heeft niet eens een rollende instap.

Comfort lijkt me goed te doen. De snelheid zal niet al te hoog liggen bij dit type baan, dus maakt het niet zo veel uit dat de afstand tot de daadwerkelijke track wellicht wat trillingen vergroot.

• Guy heeft hierop gereageerd.

Niek 850 personen per uur is veel te weinig voor een Universal park. Dan moet je minimaal 1500 hebben, liefst nog meer. Anders krijg je wachtijen van meer dan 3 uur, en niet alleen als het net open is.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Guy Niek 850 personen per uur is veel te weinig voor een Universal park. Dan moet je minimaal 1500 hebben, liefst nog meer. Anders krijg je wachtijen van meer dan 3 uur, en niet alleen als het net open is.

Ja, ik vind inderdaad ook 1500 zelfs aan de lage kant. Als dit echt relatief laag uitkomt hebben ze hun les rond Gringotts alvast niet geleerd. Daar staan door negen treintjes van twaalf man met relatief lange instaptijd ook vaak erg lange rijen op verder rustigere dagen in 't park.

een maand later

Nieuwe vergunningen laten de layout zien van het "Super Nintendo World" themagebied.

12 dagen later

Wow, geweldige info.
          Ik had al wel verwacht dat ze iets met VR of in dit geval AR zouden gaan doen, want hoe wel je anders met bananen etc kunnen gooien. Ook de verwachtte scenes zijn een goede keuze.

Wel apart om te horen dat alleen Mario Kart in alle 4 de parken zal komen.
          Ja Hollywood heeft niet extreem veel ruimte, dus daar is het begrijpelijk. En voor Orlando is de layout ook al bekend.
          Maar wat komt er dan allemaal in Japan en Singapore?

21 dagen later

Zojuist is de Global Launch van Nintendo World geweest in Osaka en daarbij hebben ze een aantal zaken laten zien wat er zal gaan komen in Osaka, Hollywood en Orlando.

Met de nieuwe Power-Up-Band zal je onderdeel zijn van een levensgroot Mario spel en interacties kunnen doen met de nieuwe armband en app.

Met de armbanden kun je interactie hebben met objecten om je heen zoals de vraagteken boxen.

Wordt dit een nieuwe controller voor de Switch?😜

• Tonnie heeft hierop gereageerd.