Orangedevil Ik blijf erbij dat de prijzen te hoog zijn. De Amerikanen blijven toch wel komen word er altijd gezegd maar die klagen nu ook.
Ik denk ook dat dit het vooral is. Democraten noemen 't "corporate greed" en dat herken ik wel. Ja, er was stevige inflatie, maar de laatste tijd ligt die lager dan in Europa en toch zijn prijzen in de supermarkt, pretparken, bioscoop, concerten en noem het maar op keihard gestegen. Sneller dan inflatie en met meer "junk fees" en smoesjes waar mensen echt moe van zijn.
Een concertkaartje zou niet voor 30% aan servicekosten voor Ticketmaster mogen bestaan, wachtrijen doorstaan zou eerlijk moeten zijn en niet af te kopen voor absurde bedragen, FastPass van gratis naar digitaal betaald is frustrerend en het is absurd dat ik bij Starbucks of Chipotle wordt gevraagd of ik fooi wil geven. De consument is dat kotsbeu en het is niet voor niets dat presidentskandidate Kamala Harris zich hier zo actief over uitspreekt. De economie is niet zo zeer matig in Amerika, het is meer dat de successen de middenklasse niet langer bereiken.