Was het niet zo dat Disney bewust de bezoekersaantallen wilde verminderen, maar de omzet gelijk te houden door de entree te verhogen?
En hoewel ik niks kan onderbouwen met cijfers heb ik er wel een mening over die wellicht meer mensen hebben. Ik ben verschillende keren in Florida geweest en eigenlijk heb ik altijd alle grote parken bezocht. Dat ga ik nog één keer doen, maar dat is wel de laatste keer. De hoofdreden daarvoor is als eerste de prijs. De kosten voor de reis zelf zijn in 10-15 jaar verdubbeld. Ook de prijzen voor eten, drinken en andere zaken zijn fors omhoog gegaan.
Over het algemeen zijn mijn Amerika vakanties een week of 3 en door de uitbreidingen begint dat voor mij aan de krappe kant te worden. Ik neem er graag de tijd voor en mede door het vermoeiende weer red ik het ook niet meer om 3 weken van opening tot sluit in een park rond te hangen.
Dus ik doe nog één keer een rondje alle grote parken en daarna zal ik een keuze maken welke parken/resorts ik bezoek. Ik denk dat de Amerikanen dat sowieso al deden, maar ik denk dat steeds meer mensen dat zo gaan doen en waar Universal eerst nog mee kon liften op Disney (of andersom) zal dat nu toch steeds minder worden denk ik. Vanuit dat perspectief ben ik eigenlijk wel benieuwd of SeaWorld, Busch Gardens en Legoland daar ook last van hebben.