We zijn al halverwege 2019. In 2021 een pretpark openen zie ik echt niet gebeuren. 2022 als ze nu heel snel gaan beginnen. Maar ik vermoed 2023. 🙂

Jules Ik denk dat Jurassic World in Islands of Adventure zal verschijnen met die nieuwe coaster en een retheme van Jurassic Park. Ik vind 't Fantastic Beasts-deel ook niet klein ogen, want dat lijken me toch twee show buildings en niet slechts een hele grote. Dan heb je een gebied met even veel topattracties als Hogsmeade nu en groter dan Diagon Alley.

Ik heb inmiddels de grote afbeelding eens wat beter bekeken en ik denk dat ik me er inderdaad wat op de grootte verkeken heb.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat Jurassic Park in IoA omgebouwd gaat worden naar Jurassic World, al had ik er eigenlijk een beetje op gehoopt dat ze het bij Jurassic Park zouden houden en dan een Jurassic World gedeelte in het nieuwe park zouden bouwen. Want met de nieuwe achtbaan in IoA is de ruimte ook wel op voor nog een grote attractie.

Ik ben benieuwd of, en waarvoor, ze dat "gyroscope" patent dan gaan gebruiken, want zoals Hjalmar al opmerkte was die vergelijking toch wel treffend.

Dat ziet er heel tof uit. Classic Monsters klinkt op zich ook wel logisch. Ik vond dat gebied eerst al op een soort grote Hogwarts layout lijken, en dat leek me al raar omdat IOA al een Hogwarts heeft, maar dit thema maakt inderdaad meer sense 😁 Nu ben ik weer heel benieuwd wat Disneys reactie hierop gaat zijn 🤣

En we hebben bewegend beeld van de test opstelling van Donkey Kong!

Jules
    Disney heeft al in 2018 ingestemd om uiterlijk 2021 een basis salaris van $15 te gaan betalen. Epic Universe gaat naar verwachting in 2023 open en pas dan beloven ze een basis van $15, ik vind het dus een beetje overtrokken allemaal.

6 dagen later

Tof een derde park erbij! Ben benieuwd 😎

6 dagen later
    Niek heeft de titel veranderd naar [2021+] Universal Orlando bouwt 3e park: Epic Universe .

Gaaf nieuws hoor, ik kreeg het zijlings een beetje mee tijdens mijn vakantie, maar dit lijkt wel heel gaaf te worden. Die classic monsters, wat wordt dat? of heb ik ergens iets gemist?

(ps: titel ff gewijzigd nadat er inmiddels zekerheid is over de naam en onzekerheid over het openingsjaar)

Niek een van de roddels is, is dat het een grote darkride gaat krijgen met alle monsters erin.

Maar wat zijn "alle monsters"? Uit een bepaald IP? Of gewoon vanalles wat? Hoe moet ik dat zien?

Niek het zal gaan om de classics voor dat Tom Cruise zijn Dark Universe mislukking uitbracht. Dus de traditionele Universal Monsters als Dracula, Werewolf, Frankenstein enzovoorts.

2 maanden later

Ik kwam het onderstaande nog tegen op Twitter en volgens mij op 1 foto na nog niet hier voorbij gekomen.
        De modellen voor (als ik het goed heb) het Nintendo gedeelte van het 3e toekomstige Universal Park in Orlando.
        Vooral die Donkey Kong ride lijkt me echt geweldig en een Yoshi omnimover attractie moet ook tof worden.

10 dagen later

Universal Studios heeft bekend gemaakt dat het nieuwe park in 2023 open gaat.

14 dagen later

Wauw dat ziet er werkelijk super uit zeg! Ik ben enorm benieuwd hoe dit gaat worden. Ik kan me geen goed themagebied rondom een game herinneren, dus dit wordt wel de benchmark voor de toekomst!

Wel handig om even de originele tweet er bij te pakken, want daarin wordt uitgelegd dat het origineel getekend was voor USF en dat het nu naar Epic Universe gaat. Kan alleen wel betekenen dat het nu qua formaat er wat anders uit kan gaan zien.

Wat is het voor attractie, want ik kom er niet uit aan de hand van de schematische tekeningen.

Dream_wizard Als je even mijn post Hjalmar bekijkt zie je de test opstelling van de attractie. Het wordt een nieuw type achtbaan volgens de geruchten.

Ik upload alle foto’s omdat tweets verdwijnen. USF is ook een Nintendo land in aanbouw is het al bevestigd dat de Donkey Kong ride daar is verwijderd uit de plannen?

Dream_wizard Ik kan me voorstellen dat je het ook nog niet helemaal uit de post van Hjalmar kunt halen. Het is een achtbaan waarvan de track straks verborgen ligt, een meter(s) lager dan normaal onder de trein. Onder het treintje is een nep-track aanwezig, waardoor dus opeens stukken uit de baan kunnen ontbreken, want op die track rijdt je niet. Zo kan dus ook bijvoorbeeld het ogenschijnlijke baantype wijzigen: het ene moment rij je nog op een mijntrein-spoor, het andere moment op asfalt. Zogenaamd. Want ondertussen rijdt je dus al die tijd wel op een lager liggende track, die aan het oog onttrokken is.

Het resultaat: