Voor de liefhebbers, een high res versie van het beeld wat @Hjalmar zojuist deelde. Laat het speuren maar beginnen
https://pbs.twimg.com/media/EA5DLjdXkAAG-0R.jpg:large
[2025] Universal Orlando bouwt 3e park: Epic Universe
De locatie ligt niet op loopafstand van de andere twee parken maar het gaat niet klein worden
- Bijgewerkt
Centrale hub
fonteinshow (360 graden rondom zicht)
Hotel
2 grote indoor attracties
Indoor gebouw
Ik vermoed dat dit Super Mario land wordt, kleuren kloppen nu misschien niet, maar de gebouwen zijn allemaal hoekig en het achterste deel ziet eruit als het thema van Donkey Kong.
Paars gebied
Ziet eruit als een multilevel transilvania achtige dorp, ziet eruit als een perfecte locatie voor Classic Universal Monsters met een amphitheater show.
Onder het vuurwerk
Gebouwen lijken er Europees uit te zien zoals die voorkomen in de eerste film van Fantastic Beasts.
Laatste thema gebied, geen idee, enige wat mij enthousiast maakt is de dubbele coaster die er staat.
Een beter beeld van het Nintendo gebied:
- Bijgewerkt
John Voor de liefhebbers, een high res versie van het beeld wat @Hjalmar zojuist deelde. Laat het speuren maar beginnen
https://pbs.twimg.com/media/EA5DLjdXkAAG-0R.jpg:large
Wat ik zoal zie met de klok mee:
- Groot show building meteen links van de ingang, wel erg groot voor een restaurant en laag voor een theater, dus ik gok een mooie darkride daar om mensen in die hoek te houden.
- Het themagebied geheel links lijkt helemaal indoor en achteraan in de hal zie je drops tegen de wand. Misschien een waterattractie?
- Linksachter zou nog wel eens het Dreamworksgebied kunnen zijn, met een groot amfitheater en genoeg ruimte voor een darkride
- Rechts staat of een absurd groot enkel show building of daar is ruimte voor twee darkrides; ik hoop en denk op basis van het gebouw en de layout van de steegjes twee losse attracties daar EDIT: Wat Hjalmar zegt, dat is waarschijnlijk Fantastic Beasts.
- Nu al benieuwd wat het gebouw met die ruimtevaartdetails is daar in 't midden
- Ik tel drie coasters beneden aan rechts! Natuurlijk de duellerende achtbaan die meteen in 't oog springt, maar er gaat ook een andere achtbaan met een ander station over en langs het meer dat daar in beeld komt. We zien de rest van het park daar niet meer, maar misschien nog een darkride?
Dus: groot hotel, toch wel 5-6 show buildings, zeker drie achtbanen buiten en een enorme hub. Op basis van dit artwork is er ook nog eens veel ruimte tussen de gebieden gelaten, dus ruimte voor 2030+ plannen meteen.
Dit wordt vet hoor.
Ik kwam dit online tegen echt als die classic monsters zone echt komt wordt ik heel blij!
Als je de presentatie in z'n volledigheid wil zien, check 'm hierboven
Een beetje suffe persconferentie op een suffe locatie voor zoiets enorms, maar er zitten wel paar goeie details in. Een hele interessante is dat de CEO van de parken aankondigt dat ze straks minimaal $15 per uur gaan betalen. Dat is een enorme steek naar Disney, want daar is na al jaren gelazer en zelfs stakingsdreiging over salarisverhoging richting dat niveau. Om dat nu "uit eigen beweging" aan te kondigen is een goeie move van Universal.
Oh, en ze voegen de komende vijf jaar even 14.000 banen toe in Orlando. Ze hadden er al meer dan 25.000.
Echt benieuwd wat dit gaat worden. Vooralsnog geen Jurassic World en een klein Fantastic Beast gedeelte. Benieuwd of ze nog wat met dat gyroscope patent gaan doen, want dat is net wat te toevallig.
Wordt in ieder geval weer een mooi project om te gaan volgen. Ik ben wel benieuwd in hoeverre alles klaar is in 2021 en hoe druk het dan gaat worden. Wordt in ieder geval een drukke vakantie met alle nieuwigheden.
- Bijgewerkt
Benieuwd of ze nog wat met dat gyroscope patent gaan doen, want dat is net wat te toevallig.
Vergeet niet dat er momenteel een compleet park in Beijing wordt gebouwd waarbij er een nieuwe coaster en indoor attractie zullen komen in Jurassic World thema.
Ron Echt benieuwd wat dit gaat worden. Vooralsnog geen Jurassic World en een klein Fantastic Beast gedeelte. Benieuwd of ze nog wat met dat gyroscope patent gaan doen, want dat is net wat te toevallig.
Ik denk dat Jurassic World in Islands of Adventure zal verschijnen met die nieuwe coaster en een retheme van Jurassic Park. Ik vind 't Fantastic Beasts-deel ook niet klein ogen, want dat lijken me toch twee show buildings en niet slechts een hele grote. Dan heb je een gebied met even veel topattracties als Hogsmeade nu en groter dan Diagon Alley.
In de topictitel staat al een tijdje 2021, maar waar komt dat jaartal vandaan? Is er al een officieel aangekondigde jaartal of iets dergelijks?
Ron Ik ben wel benieuwd in hoeverre alles klaar is in 2021 en hoe druk het dan gaat worden.
Is 2021 al ergens genoemd als opening of is dit een aanname? Zou wel fantastisch zijn als ze dat zouden halen.
Overigens ook erg slim om nu nog niet veel bekend te maken. Een strategie kan nu zijn om een dag of een paar dagen nadat Walt Disney World weer wat nieuws brengt om er met nieuws over Epic erover te knallen.
Ik moest lachen. Een beetje suffe persconferentie was ‘t wel.
Het jaar heb ik in een aantal artikelen gevonden maar Universal heeft zelf nog niets bevestigd van de openingsdatum. Momenteel circuleren er twee jaartallen rond 2021 en 2023. Persoonlijk hoop ik dat het 2021 wordt, directe competitie met WDW en hun 50 jarige jubileum, maar ik zie het eerder gebeuren dat het 2023 wordt. Twee jaar na de opening van Beijing (kunnen ze daar de medewerkers van gebruiken voor de afwerking).
We zijn al halverwege 2019. In 2021 een pretpark openen zie ik echt niet gebeuren. 2022 als ze nu heel snel gaan beginnen. Maar ik vermoed 2023.
Jules Ik denk dat Jurassic World in Islands of Adventure zal verschijnen met die nieuwe coaster en een retheme van Jurassic Park. Ik vind 't Fantastic Beasts-deel ook niet klein ogen, want dat lijken me toch twee show buildings en niet slechts een hele grote. Dan heb je een gebied met even veel topattracties als Hogsmeade nu en groter dan Diagon Alley.
Ik heb inmiddels de grote afbeelding eens wat beter bekeken en ik denk dat ik me er inderdaad wat op de grootte verkeken heb.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat Jurassic Park in IoA omgebouwd gaat worden naar Jurassic World, al had ik er eigenlijk een beetje op gehoopt dat ze het bij Jurassic Park zouden houden en dan een Jurassic World gedeelte in het nieuwe park zouden bouwen. Want met de nieuwe achtbaan in IoA is de ruimte ook wel op voor nog een grote attractie.
Ik ben benieuwd of, en waarvoor, ze dat "gyroscope" patent dan gaan gebruiken, want zoals Hjalmar al opmerkte was die vergelijking toch wel treffend.
Dat ziet er heel tof uit. Classic Monsters klinkt op zich ook wel logisch. Ik vond dat gebied eerst al op een soort grote Hogwarts layout lijken, en dat leek me al raar omdat IOA al een Hogwarts heeft, maar dit thema maakt inderdaad meer sense Nu ben ik weer heel benieuwd wat Disneys reactie hierop gaat zijn