Hjalmar Hmm, ik weet het niet hoor. Het is té park-achtig aangelegd, ik zag laatst ergens waarbij werd gezegd dat ze het ''park'' terug in themepark willen brengen, een ''achter de schermen'' weg puur en alleen om de footers te controleren doe je niet zó overdreven kronkelig breed en opvallend. Maar we zullen het zien.

Hjalmar Aan de andere kant, genoeg parken waar de supports door parkbezoekers te knuffelen zijn.
Wat ook nog zou kunnen lijkt me: De laagste delen van de baan zijn opvallend dor in vergelijking met de rest. Ik zie het wel gebeuren dat die stukken nog omringd worden met hekwerk en het verder wel toegankelijk is voor bezoekers.

Niek Back Of House.
Zo ver men aangeeft in Amerika, is deze weg alleen voor onderhoud

Gezien de baan eigenlijk opvallend lastig tussen twee thema gebieden in ligt, zou ik het enorm raar vinden als er niet vroeg of laat een verbindingspad komt dat langs de baan gaat lopen. Als het niet bij opening is, dan misschien wel later, maar dit is echt te netjes voor enkel "back of house" te zijn.. Je ziet trouwens dat de "rotonde" aan de linker kant volstrekt niet aan sluit bij de footers, dus waarom een pad zo ver van de footers leggen als het enkel bedoet is om de footers te controleren??

Daarentegen zie ik wel twee punten die lijken aan te sluiten op een onderhoudsweg.. maar dat kan ook enkel nu voor de bouw-werkzaamheden zijn natuurlijk.

Coasterfrenzy Gezien de baan eigenlijk opvallend lastig tussen twee thema gebieden in ligt, zou ik het enorm raar vinden als er niet vroeg of laat een verbindingspad komt dat langs de baan gaat lopen. Als het niet bij opening is, dan misschien wel later,

Je zal niet van themagebied naar themagebied kunnen lopen is de verwachting. Je moet terug naar de hub voordat je naar het volgende pad kan, dus geen verbindingswegen (voor gasten dan).

Hierbij de parkplan van het park.

Concept van het park is een central hub die toegang bieden tot verschillende werelden van poorten. Geen van deze gebieden zijn toegankelijk buiten de toegangs poort en je kunt niet tussen twee werelden lopen zonder eerst via de hub te gaan.

Het gebied van de achtbanen StarFall Racers is niet toegankelijk voor publiek en het groen wordt gebruikt om Ilse of Berk een achtergrond gebied te geven en de achtbanen te verdekken.

Ontzettend mooi en duidelijk overzicht in deze video 🙂

16 dagen later

Hjalmar Concept van het park is een central hub die toegang bieden tot verschillende werelden van poorten.

pretparkgekkie05-10 Want dat is totaal niet handig om de hele tijd terug te lopen qua drukteverspreiding als verbindingswegen ook gewoon kunnen

Dat dus.. Ik vraag me af hoe ze verwachten dat dit in de praktijk gaat werken.. Er is inderdaad té veel lege ruimte tussen de gebieden in om er een pad tussen te leggen.. En om eerlijk te zijn: Ook de uitbreidingruimte voor toekomstige projecten lijkt een beetje tegen te vallen... maar het is juist die ruimte die er voor zorgt dat er geen pad tussen de gebieden in kan komen.. Wellicht later alsnog?

12 dagen later

Ik blijf maar steeds met verbazing kijken naar elke update. Wat bizar groot en gedetailleerd wordt dit.

Wat ik wel een interessante foto vond was deze:

(bron: OrlandoParkStop)

Hiermee lijkt het haast alsof elk gebied afgesloten kan worden met poorten én dat hier extra gezichtsherkenning scanners staan die toegang geven tot het gebied. Zou het dus daadwerkelijk zijn dat het central hub gedeelte openbaar toegankelijk zal zijn vanaf/tussen bepaalde tijdstippen? Zeer benieuwd hoe dat operationeel goed zal werken, maar het zal vooral een revolutie worden binnen de industrie.

Ik vraag me af of Disney dat dan ook niet zou willen met bijvoorbeeld een Mainstreet USA (dat je tot aan het kasteel kunt lopen) of dergelijken.

Voor Disney zou dat heel erg lonen in Epcot.. Dat is (zeker met het Food & Wine festival) nu al meer een uitgaansgebied dan een park. Al zie ik het daar dan eerder per attractie gebeuren (zoals ze in Scandinavie ook wel vaker doen).

Dat elk gebied afzonderlijk afgesloten kan worden vind ik op zich niet heel gek. Dat zie je toch wel in veel parken zo. Het kan handig zijn om bezoekers te reguleren (spreiding bij opening zonder de gebieden al te betreden) of bij sluiting van het park (bezoekers eerst uit de achterste gebieden halen). Ook bij calamiteiten of grote storingen kan het handig zijn een gebied volledig te sluiten. Ten slotten heb je op deze manier ook de mogelijkheid om evenementen te organiseren in een gebied. Een bedrijf zou in de avond een heel gebied kunnen afhuren dat dan een uurtje eerder gesloten word voor gasten en je kunt makkelijk de groep binnen dat gebied houden.

Als ik me niet vergis kan Disney dat ook in Animal Kingdom, maar ook een oppervlakkig klein park als Phantasialand kan heel veel gebieden afzonderlijk sluiten.

Niek Dit moet echt zo’n fantastische attractie worden! Dat ritsysteem ziet er geniaal uit 😁

21 dagen later

Aerial overview of Epic Universe Nov 10, 2023
        • Scaffolding coming down at Manor tower
        • Meade Hall topped off in How To Train Your Dragon land
        • Stylized trees placed in Dragon boat ride
        • Patterned concrete starting at dual-racing coaster entrance
        • First dome roof panel
        volledig formaat:
        https://pbs.twimg.com/media/F-v3cVWWcAE4yus?format=jpg&name=4096x4096

Aerial overview of Epic Universe Nov 23, 2023
        • Spinning ride testing in How To Train Your Dragon land
        • Curse of the Werewolf roller coaster testing
        • Instant forest added at Werewolf coaster
        • Water in Dragon bay
        • Boat ride route placed in Dragon land, more theming
        Volledig formaat:
        https://pbs.twimg.com/media/F_3TMy0WAAALo3k?format=jpg&name=4096x4096

as always: bioreconstruct op X.

blijft toch geweldig om te zien hoe heel zo'n park uit de grond gestampt wordt! En dat je het zo makkelijk kan volgen allemaal 😃.

Nog een paar jaartjes wachten!!

• Njit vindt dit leuk.

Ik had alleen Dark Universe en Nintendo omgedraaid.
        Vanuit het Harry Potter land zal het grote hotel 'niet echt' zichtbaar zijn en afbreuk doen. Ditzelfde was ook bij Nintendo mogelijk.

Vanuit Dark Universe is dat toch wel anders helaas.
        Gebaseerd op foto's vanaf de grond in tegenstelling tot uit de lucht. Echt zonde.